فرماندار تویسرکان گفت: کم آبی در بخش آشامیدنی و کشاورزی یکی از مهمترین معضلات این شهرستان در سال های اخیر به شمار می رود.
کد خبر: ۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۱ 01 February 2015

فرماندار تویسرکان گفت: کم آبی در بخش آشامیدنی و کشاورزی یکی از مهمترین معضلات این شهرستان در سال های اخیر به شمار می رود.
مهرداد موسوی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به تویسرکان در گفت و گو با ایرنا افزود: مشکلات حوزه تامین آب تویسرکان در بخش آشامیدنی و کشاورزی به اطلاع وزیر نیرو رسید و درخواست حل مشکلات این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: کمک فراگیر و مستمر دولت به آغاز مراحل اجرایی و تکمیل سد خرمرود یکی از بنیادی ترین درخواست های مسوولان شهرستان تویسرکان از وزیر نیرو در حوزه رفع مشکلات کم آبی بود.

وی تامین آب مورد نیاز برای شهرک های صنعتی تویسرکان را از دیگر محورهای گفت و گو با وزیر نیرو عنوان و اضافه کرد: بسیاری از روستاهای تویسرکان با توجه به قرار گرفتن در مناطق کم آب با مشکلات عدیده ای در زمینه تامین آب آشامیدنی روبرو هستند.

موسوی تاکید کرد: همچنین اختصاص اعتبارات مالی مورد نیاز برای خط انتقال آب سد سرابی به شهرهای تویسرکان و سرکان و تکمیل طرح تصفیه خانه این سد نیز در نشست با وزیر نیرو مطرح شد.

وی افزود: شبکه فاضلاب شهرستان تویسرکان به بهبود زیر ساختی نیاز دارد تا از ایجاد معضلات و هزینه های اضافی در اینده نزدیک جلوگیری شود.

فرماندار تویسرکان همچنین خواستار اضافه کردن بخش سرکان با محوریت شهر سرکان و روستاهای اطراف آن شد و گفت: البته تایید این طرح به مصوبه هیات دولت نیاز دارد.

وی تصریح کرد: گر چه بخش هایی از شهرستان تویسرکان جزء مناطق محروم در کشور محسوب می شود اما در حقیقت همه مناطق این شهرستان باید در فهرست مناطق محروم کشور قرار گیرند.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در جنوب کوه الوند با برخورداری از بیش از 103 هزار نفر جمعیت، سه شهر و دو بخش است که امروز(پنج شنبه) میزبان رئیس مجلس شورا ی اسلامی و وزیر نیرو در ائین افتتاح سد سرابی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار