شهردار بندرعباس از ساخت کوهستان‌پارک در منطقه تاریخی پنجه‌علی خبر داد.
کد خبر: ۲۰۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶ 27 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عباس امینی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، در حاشیه بازدید از پروژه احداث کوهستان‌پارک(اکوپارک) پنجه‌علی، اظهار کرد: آماده‌سازی این پروژه از سال گذشته آغاز شده است.
 
وی با اشاره به اینکه ظرفیت دریا و ساحل، اصلی‌ترین مزیت شهر بندرعباس است، افزود: احداث این کوهستان‌پارک می‌تواند بار سنگین ساحل را کاهش دهد.
 
شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه این منطقه دارای سابقه تاریخی مشخص است، ادامه داد: این محل در گذشته مکان تفریحات بسیاری از مردم و محل برگزاری مراسمات مذهبی بوده است.
 
امینی‌زاده با اشاره به بکر بودن منطقه پنجه‌علی و قابلیت‌های طبیعی این محل، گفت: این منطقه همچنین دارای آبگیرهای متعددی است که مشهورترین آن را مردم بومی شهر، با نام«هوباد چک چک» می‌شناسند.
 
وی با اشاره به برخی از جزئیات این کوهستان‌پارک، اضافه کرد: 2.5 کیلومتر مسیر پیاده‌روی، پیست دوچرخه و کاشت درختان بومی از مهمترین اقدامات شهرداری بندرعباس در پنجه‌علی است.
 
شهردار بندرعباس تصریح کرد: آماده‌سازی مسیر مورد نظر در سال گذشته انجام شده و تنها بخش کوچکی از انتهای آن باقی مانده است.
 
امینی‌زاده ضمن اشاره به ساخت دو دریاچه در طول مسیر، افزود: سال قبل حدود 10 میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه و امکانات داخلی شهرداری بندرعباس برای کوهستان‌پارک پنجه‌علی هزینه شده است.
 
وی تاکید کرد: امسال نیز حدود 5 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مجموعه ورودی کوهستان‌پارک پنجه‌علی اختصاص داده می‌شود.
 
شهردار بندرعباس گفت: تکمیل فضای سبز، تکمیل جاده ماشین‌رو و پیاده‌روی، تکمیل پوشش گیاهی با کمک سازمان پارک‌ها و فضای سبز جزو اقدامات مهم در احداث این پروژه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار