مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مناطق آزاد بدلیل قوانین آسان و مناسبی که در زمینه سرمایه‌گذاری در آن‌ها وجود دارد، بهترین نقاط کشور برای عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی هستند.
کد خبر: ۲۰۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 26 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حمیدرضا مومنی امروز در گفت‌وگو با فارس با بیان توانایی‌های نقش‌آفرینی مناطق آزاد در اقتصاد کشورمان و بخصوص در حوزه اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: مناطق آزاد بدلیل قوانین آسان و مناسبی که در زمینه سرمایه‌گذاری در آن‌ها وجود دارد، بهترین نقاط کشور برای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی هستند.
 
وی بیان کرد: امکان تبدیل شدن جزیره قشم به هاب حمل و نقل هوایی و حضور هر چه بیشتر در حوزه بانکرینگ سوخت و سرمایه‌گذاری در زمینه های‌تک و ایجاد زمینه‌های صادراتی مطلوب در این مناطق وجود دارد و اشتغال‌زایی در هر کدام از این بخش‌ها نیز قابل توجه است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: دولت یازدهم عزم ویژه‌ای برای رونق دادن به مناطق آزاد و استفاده از آن‌ها در اقتصاد ملی دارد و قوانین مناسبی در این زمینه وجود دارد که ریل‌گذاری مطلوبی را در این بخش نشان می‌دهد.
 
مومنی با تاکید بر ضرورت استفاده از امکانات جزیره قشم برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: روحیه هم‌گرایی میان مردم و مسئولان در جزیره قشم و آرامش و وحدت میان همه اقشار مردم قشم سرمایه بزرگی است که در این راستا می‌توان از آن استفاده کرد.
 
وی گفت: پروژه‌های متنوعی در زمینه ذخیره‌سازی نفت خام، ایجاد زمینه‌های جدید سرمایه‌گذاری در حوزه مختلف نظیر مبلمان خانگی و اداری، تقویت گردشگری، ساخت هتل و ایجاد پایانه‌های تخصصی صادراتی هدف‌گذاری شده است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از توان بخش خصوصی و خارجی نسبت به ایجاد آن‌ها اقدام کنیم.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطر نشان کرد: همگام با توسعه سرمایه‌گذاری‌های خارجی در جزیره قشم، توجه اساسی به توسعه زیرساخت‌های قشم نیز صورت گرفته و شمار زیادی پروژه با سرمایه‌گذاری ملی در حال ساخت و تکمیل است.
 
وی ادامه داد: تکمیل طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل خلیج فارس یک حرکت عظیم برای توسعه جزیره قشم است که تاکنون بیش از 2 هزار میلیارد ریال از اعتبار آن جذب شده است و امیدواریم تا در سال 95 شاهد پیشرفت هر چه بیشتر در اجرای این پروژه باشیم.
 
مومنی، میزان پیشرفت پروژه پل خلیج فارس را 17 درصد عنوان کرد و گفت: برای اجرای کامل طرح جامع ارتباطی خلیج فارس بالغ بر 578 میلیون یورو اعتبار نیاز است که مشارکت همه جانبه در ساخت این پل اهمیت فراوانی در ایجاد ظرفیت‌های تازه اقتصادی برای کشورمان دارد.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطر نشان کرد: مناطق آزاد در تحقق عملی اقتصاد مقاومتی نقش کلیدی دارند و با توجه به عزم دولت برای رساندن رشد اقتصادی کشور به 5 درصد در سال 95، مسئولین و مدیران مناطق آزاد و فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد رسالت سنگینی بر دوش دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار