همزمان با روز ملي فناوري هسته‎‎اي؛
فرماندار تفت در آستانه بيستم فروردین‏‏ماه "روز ملی فناوری هسته‏‏ای" از مجتمع پژوهشی ایران مرکزی در استان يزد بازدید و از نزدیک در جریان آخرین تولیدات این مرکز در راستای استفاده صلح‎‎آمیز از انرژی هسته‏‏ای قرار گرفت.
کد خبر: ۲۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 08 April 2015
به گزارش تابناک یزد، "محمود زارع رشکوییه" در این بازدید که معيت جمعي از مسئولان و مديران اين شهرستان و کارشناسان این پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای انجام شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشمند هسته‏‏ای، از خدمات و تلاشهای دانشمندان و کارشناسان هسته‏‏ای اين مجتمع پژوهشی قدردانی کرد.

وي گفت: تلاش بیوقفه عالمان هسته‏‏ای ایران، کشور را در عرصه بهره‏‏گیری از انرژی صلح‏‏آمیز هسته‏‏ای در جهان در ردیف کشورهای پیشتاز و ممتاز قرار داده که حقیقتاً شایسته تجلیل است.

فرماندار تفت با اشاره به سیاست بهره‏‏گیری از صنایع پاک و دوستدار محیط زیست در شهرستان تفت برای حفاظت و صیانت از اقلیم مطبوع این منطقه، ادامه داد: انرژی صلح آمیز هسته‎‎ای یکی از مدرن‎‎ترین و پاک‎‎ترین انرژی‎‎هاست و شهرستان تفت آماده حمایت و استفاده از تولیدات پژوهشی و تجاری سازی محصولات این مرکز است.

زارع با اشاره به قابلیت‏‏های انرژی هسته‏‏ای در عرصه‏‏های کشاورزی و پزشکی، گفت: شهرستان تفت چه در عرصه کشاورزی و چه در عرصه تولید محصولات پزشکی، مستعد بهره‏‏گیری از دستاوردهای علمی دانشمندان مجتمع پژوهشی ایران مرکزی است و این موضوع با جدیت در دستور کار مدیریت ارشد شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به تفاهم‌‌نامه هسته‎‎ای لوزان میان ایران و کشورهای 1+5، ادامه داد: خوشبختانه با دیپلماسی فعال و شجاعانه دولت تدبیر و امید، گام‎‎های مهمی در مسیر دفاع از حق مسلم ایران اسلامی در استفاده از انرژی صلح‎‎آمیز هسته و رفع تحریم‏‏های ظالمانه برداشته شده كه امیدواریم به سرانجام مقصود برسد.

وی موفقیت‏‏های مهم به دست آمده در این عرصه را مرهون هدایت‎‎های روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، دفاع عالمانه و شجاعانه مذاکره‏کنندگان هسته‏ای از حقوق ملت و ایستادگی و مقاومت مردم شریف ایران اسلامی دانست.

دکتر "سید پژمان شیرمردی" ريیس مجتمع پژوهشی ایران مرکزی نیز در این دیدار با قدردانی از توجه فرماندار تفت به عرصه‏‏های تولید علم در حوزه انرژی صلح آمیز هسته‏‏ای، به ارائه گزارشی از فعالیت‏‏ها و توانمندی‎‎های این مرکز تحقیقاتی پرداخت و از رونمایی سه محصول جدید این مرکز در روز ملی فناوری هسته‏‏ای خبر داد.

وي با اشاره به اهمیت تولیدات این پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای بر توجه لازم برای تولید و بهره‏‏گیری از محصولات این مرکز در عرصه‎‎های صنعتی، پزشکی و کشاورزی تاکید کرد.

فرماندار تفت در ادامه این بازدید با حضور در بخش‏‏های مختلف مجتمع پژوهشی ایران مرکزی، روز ملی فناوری هسته‏‏ای را به کارکنان این مرکز تبریک گفت.

زارع همچنین در دیدار با بانوان شاغل در اين مجتمع پژوهشی، پیشاپیش فرا رسیدن روز زن را به آنان تبریک گفت و از خدمات جامعه بانوان در عرصه‎‎های علمی و فناوری تجلیل کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار