مدیرعامل جمعیت دیده بان طبیعت استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،مدیرعامل جمعیت دیده بان طبیعت استان سمنان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به ویژه در بین کودکان گفت: آگاهی نخستین گام برای حفاظت از منابع خدادادی است.
کد خبر: ۱۹۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 11 March 2016

امیرحسین ولیان در گفتگويي ضمن اشاره به برنامه های جمعیت دیده بان طبیعت استان سمنان برای اشاعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی توسط دانش آموزان و نوجوانان، ابراز داشت: جمعیت دیده بان طبیعت شاهرود سازمانی مردم نهاد است که همه ساله در هفته درختکاری برنامه های متنوعی را اجرا می کند که کاشت نهال در قالب اردوی آموزشی و دانش آموزی با همکاری شهرداری شاهرود و اهداء دو اصله نهال به هر نوجوان از جمله این اقدامات است.

وی افزود: در مدت ۱۵سال فعالیت این جمعیت خوشبختانه شاهد ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های مربوط به درختکاری و حفظ منابع طبیعی بوده ایم و امروز سطح گسترده ای از اقشار مردم شهرستان شاهرود تحت پوشش آموزش های ویژه حراست از منابع طبیعی و خدادادی را فرار گرفته اند چرا که ما معتقدیم آگاهی رسانی درباره محیط زیست برای گروه های هدف، می تواند به اشاعه فرهنگ حراست و نگهداری از منابع طبیعی دنیای پیرامون، کمک شایانی کند.


نگهداری نهال به دانش آموزان آموزش داده می شود

مدیرعامل جمعیت دیده بان طبیعت استان سمنان همچنین از کشت ۴۶ نهال در مدرسه ابتدایی پسرانه شهید فهمیده این شهرستان طی روزهای نخست هفته منابع طبیعی در راستای اهداف آموزشی این جمعیت خبر داد و گفت: آموزش های کلیدی محیط زیستی برای دانش آموزان از جمله برنامه هایی است که جمعیت دیده بان طبیعت همواره برای آن اهتمام ویژه ای داشته است.

ولیان درباره کیفیت آموزش های زیست محیطی به دانش آموزان، توضیح داد: آموزش های ویژه محیط زیستی، غرس نهال و اهداء نهال به دانش آموزان معمولا در قالب اردوهای نیمروزی برگزار می شود که حضور جمعیت دیده بان طبیعت در مدرسه راهنمایی شهید بهشتی و موسسه آموزشی ابتدایی پسرانه طلایه داران شاهرود از جمله این اقدامات هستند.

وی با بیان اینکه آموزش نگهداری نهال نیز در قالب طرح های آموزشی به دانش آموزان ارائه خواهد شد، افزود: در اقدامی نمادین با همکاری شهرداری شاهرود، طی واپسین روز هفته درختکاری، آبیاری نهال های غرس شده در طول این هفته انجام خواهد شد که با اجرای این برنامه، دانش آموزان و اقشار مردم علاوه بر نکاتی آموزش درباره صرفه جویی در مصرف آب، با سیستم های آبیاری نوین به کار رفته در کشت نهال ها با توجه به وضعیت بحرانی منابع آبی، آشنا می شوند.

آموزش دانش آموزان درباره محیط زیست تداوم خواهد یافت

مدیرعامل جمعیت دیده بان طبیعت استان سمنان با بیان اینکه دوره های آموزشی محیط زیست ویژه نوجوانان، جوانان و اقشار مختلف مردم در فصول دیگر سال نیز تداوم خواهد یافت، گفت: تیم آموزشی جمعیت دیده بان طبیعت طبق روال سال های گذشته، با حضور در مدارس شاهرود، فعالیت مستمر آموزشی درباره محیط زیست را دنبال کرده و دانش آموزان را در طول سال، به صورت هفتگی با آموزش های ویژه محیط زیستی آشنا می کند.

ولیان با بیان اینکه نسل آگاه و حساس به مسائل محیط زیستی در سایه فرهنگ سازی رشد و ظهور خواهد کرد، افزود: حفظ، حراست و نگهداری از محیط زیست پیرامون وظیفه ای همگانی است که جز در سایه آموزش و فرهنگ سازی به نسل های آینده منتقل نخواهد شد.

وی با اشاره به بحران های محیط زیستی فراوان پیرامون زندگی بشری، توضیح داد: زمین این روزها با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند و چالش های محیط زیستی هر روز از یک نقطه این آب و خاک سربر می آورند لذا باید دست به دست هم ساخت دنیایی بهتر برای فرزندان و نسل های آینده کشورمان را تضمین کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار