مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از غرس ۴ هزار اصله نهال حرا در ساحل شرقی شهر بندرعباس خبرداد و گفت: این تعداد تا پایان هفته جاری به ۱۵ هزار اصله نهال حرا افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۹۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲ 11 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امید ذاکری در حاشیه مراسم غرس 4 هزار اصله نهال حرا، استان هرمزگان را دیار حرا خواند و اظهارداشت: از 30 هزار هکتار جنگل حرا در کشور، 21 هزار هکتار در استان هرمزگان قرار دارد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 8 میلیون نهال حرا در خوریات و سواحل استان هرمزگان به صورت دست کاشت غرس شده است بیان‌داشت: استان هرمزگان رکورددار حفظ، احیا و توسعه جنگل حرا در کشور است.
 
مدیرکل منابع طبیعی استان هرمزگان با اشاره به وجود جنگل حرا در 55 کشور دنیا ابرازداشت: بیشترین سطح زیرکشت جنگل حرا در سواحل خلیج فارس متعلق به هرمزگان است.
 
ذاکری همچنین از کاشت 60 هزار اصله نهال حرا در سال جاری در سواحل قشم خبرداد و گفت: از سال 70 تاکنون بیش از هشت میلیون نهال از سواحل بندرچارک در بندرلنگه تا مرز سیستان وبلوچستان حرا در خورها و رودخانه ها دست کاشت شده است .
 
وی، رفع آلودگی دریایی، ایجاد مکانی برای تکثیر و زادآوری آبزیان و بخصوص لارو میگو، حفاظت از سواحل را از اهم مزایای حراکاری عنوان‌کرد.
 
مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان در پایان از کاشت آزمایشی نهال‌های حرا توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری در سواحل شنی بندرعباس خبرداد و گفت: در صورت کسب نتیجه رضایت بخش، توسعه حراکاری در مناطق و سواحل دیگر نیز انجام می‌شود.
 
ذاکری با بیان اینکه هرمزگان، نخستین استانی است ک از دانش تولید نهال برخوردار است گفت: هرمزگان در زمینه برخورداری از جنگل های طبیعی بیشترین کاشت نهال و اولین استان تولیدکننده نهال در کشور محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار