استاندار هرمزگان گفت: از راهکارهای اصلی مبارزه با قاچاق ایجاد اشتغال برای جوانان است و برای این کار توسعه متوازن شرق و غرب هرمزگان در دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۹۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵ 09 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با اعضای گروه علمی محیط شناسی و آینده پژوهی مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی کشور، عنوان کرد: در استان هرمزگان به دلیل هماهنگی و هم افزایی خوبی که در شورای تامین استان حاکم است با مباحث چالش برانگیز در تامین امنیت مواجه نبوده ایم و ناجا به عنوان محور اصلی این شورا عملکرد مناسبی داشته است.
 
وی ادامه داد: استان هرمزگان طولانی ترین سواحل دریایی را در کشور دارد و گستردگی این استان و تنوع جغرافیایی آن، شرایط خاصی را برای هرمزگان فراهم کرده است.
 
استاندار هرمزگان افزود: از مزیت های خوب این استان دریا است و مردم آن مراودات تجاری با کشورهای همسایه دارند و کشور عمان نیز دارای ظرفیت های خوبی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با هرمزگان است که این امر می تواند کشور را نیز به لحاظ تجارت تقویت کند.
 
جادری به وجود ۷۰ بندر تجاری و صیادی در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: بنادر بزرگ شهید رجایی و باهنر در هرمزگان به عنوان ظرفیت بزرگ ملی محسوب می شوند.
 
وی با اشاره به پدیده قاچاق در استان هرمزگان، تصریح کرد: قاچاق یکی از مشکلات موجود در هرمزگان است و این استان رتبه اول مبارزه با قاچاق را در اختیار دارد و باید امکانات و تجهیزات کنترل بیشتری در بنادر هرمزگان برای مقابله با قاچاق ایجاد شود.
 
استاندار هرمزگان گفت: از راهکارهای اصلی مبارزه با قاچاق ایجاد اشتغال برای جوانان است و برای این کار توسعه متوازن شرق و غرب هرمزگان در دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت.
 
جادری با بیان اینکه برای اقتصاد دریامحور ۱۰۰ شغل تعریف شده است، اظهار داشت: باید رشته های مرتبط با دریا نیز در دانشگاه های استان هرمزگان راه اندازی شود تا اقتصاد دریامحور تحقق یابد.
 
وی با قدردانی از رویکرد نیروی انتظامی برای اجتماعی کردن کارها، اضافه کرد: نیروی انتظامی در خط مقدم برقراری امنیت عمومی در کشور قرار دارد و استفاده از مشارکت مردم با رویکرد اجتماعی در این راستا موثر است.
 
استاندار هرمزگان گفت: مطالعات راهبردی نیروی انتظامی باید منجر به اتخاذ تصمیمات راهبردی نیز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار