سفر وزیر بهداشت به هرمزگان
بیمارستان 96 تختخوابی رودان که با صرف اعتباری بالغ بر 270 میلیارد ریال ساخته شده است، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۹۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷ 09 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، بیمارستان 96 تختخوابی امام علی(ع) شهرستان رودان با حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولین بهداشتی و درمانی استان، امشب مورد بهره برداری قرار گرفت.

این بیمارستان با صرف اعتباری بالغ بر 270 میلیارد ریال و از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساخته شده است.
 
بیمارستان امام علی (ع) شهرستان رودان دارای بخش‌های زنان و زایمان، اورژانس، نوزادان، جراحی عمومی، آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو و سردخانه است که بار اصلی بهداشت و درمان حوزه شرق هرمزگان را به دوش خواهد گرفت و کمک شایانی در زمینه بهبود وضعیت درمانی این منطقه خواهد بود.
 
توجه به مناطق کمتر توسعه یافته در اولویت اجرای پروژه‌های عمرانی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توجه به تکمیل و تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی این وزارتخانه با اولویت مناطق محروم صورت می‌گیرد.
 
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی امشب در حاشیه مراسم بهره‌برداری از بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان رودان اظهار داشت: اولویت دولت در اجرای پروژه‌های عمرانی با مناطق کمتر توسعه یافته است و بر همین اساس تلاش خواهیم کرد تا در طول سال آینده وضعیت بهداشتی و درمانی استان‌هایی که به لحاظ بهره‌مندی از امکانات در محدودیت هستند را بهبود بخشیم.
 
وی افزود: بخشی از طرح تحول نظام سلامت ارتقای زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در سراسر کشور است که افتتاح بیمارستان 96 تختخوابی رودان که با صرف اعتباری بالغ بر 270 میلیارد ریال ساخته شده نیز در همین راستا است.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این خواهد بود که همه ظرفیت‌های لازم را برای ارتقای خدمت‌رسانی به مردم در زمینه بهداشت و درمان به کار بگیریم و توسعه و تجهیز مراکز درمانی در استان‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.
 
هاشمی تلاش برای تکمیل پروژه‌های درمانی در استان هرمزگان، تکمیل بیمارستان جاسک و بیمارستان بندرعباس را یادآور شد و گفت: بهره برداری سریع‌تر از این پروژه‌ها اهمیت فراوانی دارد و مصمم هستیم تا تخصیص مناسب اعتبارات به اجرای این پروژه‌ها، گام بزرگی در زمینه رفع نیازهای درمانی مردم استان هرمزگان برداریم.
 
وی به مسئله تامین نیروی انسانی مورد نیاز در این مراکز درمانی نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از سهمیه تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور را به همان استان‌ها اختصاص داده‌ایم تا مشکل ماندگاری نیروها در این مناطق نیز رفع شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان نیز در این مراسم با بیان این که افتتاح بیمارستان 96 تختخوابی رودان بار بزرگی از نیازها به بهداشت و درمان را در شرق هرمزگان به دوش خواهد کشید، اظهار کرد: برای ساخت این بیمارستان 270 میلیارد ریال هزینه شده است.
 
شکاری گفت: تکمیل بیمارستان جاسک با 64 تختخواب و بیمارستان بندرعباس با 220 تختخواب در دستور کار جدی وزارت بهداشت و درمان قرار دارد و مصمم هستیم تا بیمارستان جاسک را تا خردادماه سال آینده و بیمارستان بندرعباس را تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری برسانیم.
 
وی اضافه کرد: بخش سی تی آنژیو و ام آر آی دوم بیمارستان شهید محمدی شهر بندرعباس و اورژانس هوایی استان هرمزگان نیز فردا رسما مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار