مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان با اشاره به بدهی دستگاه ها و شرکت های دولتی به مطبوعات هرمزگان گفت: درآستانه سال جدید همانگونه که ادارات ، نهادها و دستگاه های دولتی خود را مقید به پرداخت بدهی هایشان به سایر بخش ها می دانند نسبت به مطبوعات نیزغفلت نکنند.
کد خبر: ۱۹۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 07 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، فاطمه رکن الدینی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: سالهاست موضوع مطالبات نشریات مطرح می شود اما هنوز هیچ مسوول دولتی نتوانسته به طور قاطع این مشکل مطبوعات را مرتفع کند .
 
وی افزود: متاسفانه برخی ادارات دارای سیستم فشل مالی بوده که یا فاکتورها ناپدید می شود و یا سال مالی آنها می گذرد و بهانه ای برای نپرداختن آنان به وجود می آید.
 
رکن الدینی با اشاره به وعده وتاکید استاندار هرمزگان مبنی بر دستور صریح بر پرداخت مطالبات نشریات توسط ادارات گفت: متاسفانه ادارات و دستگاه ها آخرین  بخش پرداخت بدهی های خود را به مطبوعات اختصاص می دهند که غالب آن هم پرداخت نمی شود و به سال بعد می کشد.
 
وی بیان کرد: شاید در باوریک غیرهرمزگانی نگنجد که مطبوعات پایتخت اقتصادی ایران ، به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی های خود به چاپخانه و کارکنان ، از انتشار مستمر در سال جدید نا امید باشند اما سیل اعطای مجوزسرپرستی  روزنامه های سراسری در هرمزگان گواه این مدعاست که از گوشه وکنار ایران آواز دهل را در هرمزگان شنیده اند و این در حالی است که مطبوعات محلی هرمزگان به دلیل درماندگی در هزینه چاپ وغیره جانی در بدنه ندارند.
 
رکن الدینی اضافه کرد: یکسال همراهی مجدانه رسانه های هرمزگان را با دولت و مسوولان نظام در فراز ونشیبهای سیاسی ، اقتصادی واجتماعی شاهد بودیم و سالهاست که مطبوعات با تن نیمه جان درشرایط نامناسب اقتصادی سخترین شرایط  را متحمل شدند و به امید گشایش اقتصادی خود را سرپا نگه داشتند .
 
وی ادامه داد: امروز این نشریات نه به دلیل ناتوانی بلکه به دلیل نپرداختن حق وحقوقشان توسط ادارات دولتی از نفس افتاده اند واین خواسته ای منطقی و حقانی است که در صورت محقق نشدن ، آنان را از ادامه راه باز خواهد داشت.
 
مدیرعامل خانه مطبوعات با بیان اینکه بیشترین متضرردر این رفتارها، خود ادارات خواهند بود یادآورشد:ازدولت تدبیر وامید که در اعطای مجوزهای نشریات محلی طی سال اخیر رکورد دارشد، انتظار می رود حمایت های لازم را از آنان داشته باشد تا همین مجوزها از گردونه خارج  نشوند.
 
رکن الدینی بیان کرد: آخرین صفحات روزنامه سال 1394 هم درحال تورق است و در آستانه سال جدید نشریات  ما نگران نامه ای بیش نیستند امیدواریم در سال جدید نشریات ما روزنامه ، هفته نامه و ماهنامه واقعی یک استان اقتصادی باشند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار