دیده‌بان رسمی حزب مزبور یکشنبه اعلام کرد که 200 هزار تن از این افراد مشمول مجازات‌های سبک قرار گرفتند و برای 82 هزار نفر دیگر احکام سنگین از جمله تنزل رتبه سازمانی صادر شد.
کد خبر: ۱۹۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 06 March 2016
حزب حاکم کمونیست چین اعلام کرده که در سال گذشته میلادی حدود 300 هزار مقام مسئول را به اتهام فساد مجازات کرده است.

دیده‌بان رسمی حزب مزبور یکشنبه اعلام کرد که 200 هزار تن از این افراد مشمول مجازات‌های سبک قرار گرفتند و برای 82 هزار نفر دیگر احکام سنگین از جمله تنزل رتبه سازمانی صادر شد.

دیده‌بان مزبور که کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی نام دارد به ندرت درباره روش کار و شواهد مورد نظر خود توضیح می‌دهد و از انتشار بیانیه‌های تفصیلی بر روی پایگاه اینترنتی خود نیز خودداری می‌کند.

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین تحقیقات وسیع درباره فساد مسئولان کلیه رده‌ها از جمله در درون حزب حاکم، دولت، ارتش و صنایع دولتی را در دستور کار قرار داده است.

در این طرح از صدها هزار مسئول تحقیق به عمل آمده اما فقط شمار اندکی شناسایی شده‌اند. بر اساس یک فهرست مستقل هزار و 567 تن از افرادی که مورد بازپرسی قرار گرفته‌اند از عضویت در حزب یاد شده محروم و محکوم شده‌اند.
ژو یانگ‌کانگ (راست) عضو کمیته دائمی نخبگان دفتر سیاسی حزب کمونیست (پولیتبورو) در جلسه دادگاه

از جمله بالاترین مقامات چینی که در این طرح تحت محاکمه قرار گرفتند ژو یانگ‌کانگ مقام امنیتی ارشد سابق چین است. وی با عضویت در کمیته دائمی نخبگان دفتر سیاسی حزب کمونیست (پولیتبورو) که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری در چین به شمار می‌رود، در صنعت نفت کشور ایفای نقش کرد و قدرت زیادی به دست آورد. وی سال گذشته به جرم فساد به حبس ابد محکوم شد.

کمپین ضد فساد در چین

شی چین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین اندکی پس از به دست گرفتن قدرت در سال 2012 میلادی کمیته ای برای مبارزه با فساد تشکیل داد.

رئیس‌جمهور چین وعده داده است سوء استفاده‌ از اموال عمومی را که خشم شدید عمومی را به دنبال داشته است ریشه کن کند و در این راستا با هر مسئول فاسدی خواه «ببر» باشد یا «پشه» برخورد خواهد کرد.

برچسب ها: چین ، فساد ، مبارزه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار