اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان همدان در بازدید از نشریات محلی ملایر مشکلات رسانه‌های شهرستان ملایر را بررسی کردند.
کد خبر: ۱۹۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 06 March 2016

اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان همدان در بازدید از نشریات محلی ملایر مشکلات رسانه‌های شهرستان ملایر را بررسی کردند.

به گزارش فارس ، در این بازدید اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات وضعیت خبرنگاران و کارکنان نشریه‌های طلیعه امید، فرهنگ ملایر، آوای ملایر و پایگاه خبری ملایری‌ها با حضور اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان مورد پالایش و بررسی قرار گرفت.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان همدان در این بازدید بر لزوم حفظ جایگاه و شأن رسانه‌ها تأکید کرد و افزود: فعالان این عرصه باید به جایگاه خطیر و اثرگذار خود در حوزه‌های مختلف جامعه آگاه باشند.

محمدرضا عارف با بیان اینکه هزینه مطبوعات باید توسط مردم پرداخت شود، ادامه داد: ما به کمبودها، مشکلات مالی و سختی کار نشریات محلی واقف و آگاه هستیم و تمام تلاش خود را برای کاهش و رفع این مشکلات انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر پنج نشریه در شهرستان ملایر مجوز انتشار دارند که در فعالیت میدانی و ورود به چاپ و انتشار، از این تعداد تنها سه نشریه محلی مشغول به فعالیت هستند و جای خود را در بین نشریات استان باز کرده‌اند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان همدان گفت: ساماندهی و پالایش جامعه رسانه‌ای استان همدان در حال انجام است و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات با سرکشی و بازدید از تمام دفاتر خبرگزاری‌ها و نشریات، از نزدیک در جریان نحوه فعالیت آنها قرار می‌گیرند.

وی تأکید کرد: مشکل بیمه خبرنگاران فعال در رسانه‌های مکتوب استان باید رفع شود و هر کجا حقی از خبرنگاران فعال و متعهد ضایع شود، برای احقاق حق آنها ورود پیدا می‌کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز بازدید اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان از نشریات محلی را گامی مثبت برای رفع مشکلات این نشریات برشمرد و افزود: این بازدیدها و سرکشی‌ها همکاری و تعامل بیشتر بین رسانه‌ها و فعالان عرصه خبر را تقویت می‌کند.

غلامرضا جمالی‌زاده اظهار کرد: در این بازدید اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان در جریان مشکلاتی چون همکاری کمرنگ ادارات و ارگان‌ها با نشریات، چاپ آگهی‌ها و عدم حمایت‌های مالی از نشریات محلی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه حل مشکل بیمه خبرنگاران در نشریات و شرایط خاص یارانه نشریات که برخی نشریات توان جذب این یارانه را ندارند را از دیگر مسایل مورد بحث در این بازدید عنوان کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر افزود: با توجه به اینکه مکان برخی نشریات محلی اجاره‌ای است، این نشریات توان پرداخت اجاره بهای سنگین را ندارند و این مشکلی است که نشریات همچنان با آن درگیر هستند.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده قرار شد به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر خانه فرهنگ و هنر در این شهر به بهره‌برداری برسد که به دلیل مشکلات تأسیساتی برق و گاز ساختمان، هنوز این خانه راه‌اندازی نشده است.

وی اظهار کرد: در بازدید اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان از خانه فرهنگ و هنر ملایر، شهردار ملایر نیز حضور داشت که مقرر شد با پیگیری‌های لازم از طریق استانداری این مشکلات در اسرع وقت حل شود و خانه فرهنگ و هنر در اختیار مطبوعات و خبرگزاری‌های فعال این شهرستان قرار گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار