استاندار هرمزگان در نشست تخصصي مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی ، با اشاره به كاهش وضعيت بارندگي در استان، تصريح كرد: در صورت ادامه كاهش بارندگي ها، در تابستان سال 95 با چالش كم آبي مواجه خواهيم بود.
کد خبر: ۱۹۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵ 02 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دكتر جادري با انتقاد از ميزان مصرف بالاي آب در هرمزگان ، گفت: در حال حاضر متوسط مصرف آب در جهان 143 ليتر ، در كشور 256 ليتر و در استان هرمزگان اين ميزان  300 ليتر بر ثانيه است كه مي طلبد شهروندان هرمزگاني صرفه جويي در مصرف آب را بيش از پيش جدي بگيرند.
 
مقام عالي استان با تاكيد بر اينكه ، ؛ كمبود منابع آبي ، چالش اصلي استان در بخش آبرساني است، تصريح كرد: استفاده از تكنولوژي شيرين سازي آب دريا در شهرهاي ساحلي را راهكار مناسبي براي مقابله با بحران كم آبي عنوان كرد. وي همچنين استفاده از فناوري بازچرخاني آب خاكستري در مناطق كم آب را با توجه به افزايش درصد استفاده از اين روش در دنيا ، به عنوان راهكاري موثر براي رفع بحران كم آبي در استان هاي با محدودويت منابع آبي پيشنهاد داد.
 
جادري در پايان، ابراز اميدواري كرد: برگزاري اين نشست تخصصي دستاوردهاي مطلوبي در بخش آب استان  داشته باشد همچنين انتظار مي رود مجموعه وزارت نيرو ، شركت آبفاي هرمزگان را در اجراي طرح هاي تامين آب و رفع بحران كم آبي مساعدت نمايد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار