معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: با متخلفان بهداشتی و کسانی که با عرضه و فروش مواد غذایی غیر بهداشتی در ایام نوروز سلامت شهروندان و مسافران را به خطر بیندازند، در چهارچوب قانون به شدت برخورد می شود.
کد خبر: ۱۹۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 01 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر یحیی میرزاده با اشاره به آغاز فعالیت طرح بسیج سلامت نوروزی در هرمزگان از اول اسفندماه، اظهار داشت: این طرح به منظور تشدید نظارت ها بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی وبا هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافرین نوروزی و افزایش ایمنی مواد غذایی با همکاری بازرسان بهداشت محیط اجرا می شود.

دکتر میرزاده تعداد اماکن مورد بازرسی و نظارت در استان در این ایام را 17 هزار و 997 مورد اعلام و افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تا پایان 15 فروردین 95 ادامه دارد.

وی با اشاره به حساسیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به مسایل مرتبط با سلامت مردم، تصریح کرد: با توجه به حضور خیل عظیم مسافران در ایام نوروز در اقصی نقاط هرمزگان به ویژه بندرعباس، قشم و کیش، اجرای این طرح به منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سامانه 1490 که به 190 تغییر یافته بصورت شبانه روزی پاسخگوی شکایات مردم در خصوص تخلفات بهداشتی می باشد .

استان هرمزگان هر ساله پذیرای میلیون ها میهمان نوروزی از اقصی نقاط سرزمین پهناور ایران است که در ایام بهاری چند صباحی را در دامن آب های فیروزه ای خلیج فارس سپری می کنند.
 
برخوداری این استان از 14 جزیره کوچک و بزرگ، آب و هوایی معتدل در ایام تعطیلات نوروزی، همچنین بهره مندی از زیرساخت های مناسب بندری در سواحل خلیج فارس و همچنین بزرگترین ناوگان مسافری دریایی کشور باعث شده تا هرمزگان طی سالیان اخیر همواره در بین استان های کشور به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران زمین شناخته شود.

بندرهای مسافری استان هرمزگان بیش از 95 درصد ازکل حمل ونقل مسافران دریایی کشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را پشتیبانی می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار