پلیس آذربایجان غربی اظهار میدارد با تشدید کنترلهای پلیسی از میزان جرایم استان کاسته شده است که برایند تلاشهای مذکور کاهش 25 درصدی جرایم امنیتی است
کد خبر: ۱۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲ 06 April 2015

امروز هنر پليس اين است كه با روحيه اجتماعي و علمي و با مشارکت مردمی بتواند امنيتي پايدار ايجاد كند.چنانچه امنيت ايجاد شده در استان آذربايجان غربي با تعامل خوب ميان مردم و نيروهاي نظامي و مرزباني بدست آمده است که نبايد به اين ميزان بسنده کرد بلکه بايد روند رو به رشد و تعالي را ادامه دهيم.

به گزارش تابناک ارومیه،طبق نظر برخی از کارشناسان ،نظم اجتماعي یعنی وجود نظم در افراد و اجزاي جامعه که ثمره آن انجام وظایف جامعه در کمال آسایش و راحتی میباشد.در نقطه مقابل بي ثباتي در نظم اجتماعي باعث اختلال نقش و كاركردي افراد در سطح جامعه مي شود، در واقع يكي از شرايط وجودي امنيت اجتماعي خود نظم اجتماعي است .

از سوی دیگر بدلیل گستردگی معانی امنیت اجتماعی و تطبیق تعاریف آن با شرایط منطقه ایی ،لازم است تا تعریف بومی از امنیت اجتماعی داشت.با مطالعه تحقيقات و پژوهش هاي صورت گرفته « امنيت اجتماعي » در جامعه ما داراي ابعاد زير است :

1-ناامني جاني 2- ناامني مالي 3- ناامني خانوادگي 4- ناامني در ارزش هاي اخلاقي 5- ناامني ارزش ها و عقايد ديني و اعتقادي 6- ناامني عمومي شامل خيابان ،پارك، اماكن عمومي 7- ناامني شغلي و اقتصادي.

برای تامین امنیت اجتماعی ،تمامی گروهها و افراد جامعه مسئولند .با برگشت به تعریف نظم اجتماعی ،میتوان گفت: نظم اجتماعی دستاورد آشنایی اجزای جامعه به وظایف و کارکردهای خود میباشد.البته در این بین نیروی انتظامی بعنوان برقرار کننده نظم اجتماعی و به تبع آن حافظ امنیت اجتماعی میباشد.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران،در سالهای اخیر تلاشهای گسترده ایی در جهت برقراری امنیت اجتماعی انجام داده است.تلاشهایی که منجر به کاهش میزان رفتارهایی که باعث خدشه دار شدن امنیت اجتماعی میشوند شده است.

بگونه ایی که طبق گفته سردار محمد شوقی فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی ،میزان سرقت 16 درصد و میزان جرایم امنیتی 25 درصد کاهش داشته است.

محمد شوقی در ادامه افزود: با تشدید کنترل های پلیسی نوروز امسال 44 درصد در دستگیری اتباع خارجی و 65.5 درصد در کشفیات سلاح و مهمات نسبت به نوروز سال گذشته رشد داشته ایم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از اجرای سه طرح ویژه در راستای ارتقای امنیت در استان در نوروز امسال خبر داد و گفت: کنترل تفرجگاهها، طرح عفاف و حجاب و کنترل اراذل و اوباش این طرح ها را شامل می شوند که نقش بسیار مهمی در کاهش مشکلات امنیتی داشته اند.

سردار شوقی با اشاره به افزایش 23 درصدی رضایتمندی مردم از عملکرد کارکنان پلیس در نوروز امسال ادامه داد: تعداد خدمات مشاوره ای ارائه شده برای مسافران نوروزی، امسال 17 درصد افزایش یافت.

باید گفت :کاهش رفتارهای ناقض امنیت اجتماعی در سایه تلاشهای نیروی انتظامی و همکاری گسترده مردم بوده است.چرا که مردم بعنوان اجزای اصلی و مهم اجتماع ،نقش کلیدی و محوری در امر جلوگیری و کاهش رفتارهای بد اجتماعی دارند.

چنانچه سخنان سردارمحمدجواد زاده‌کمند جانشين معاون هماهنگ‌کننده ناجا تاکیدی بر این مدعاست.ایشان در خلال بازدید از قرارگاه نوروزي فرماندهي انتظامي استان آذربايجان‌غربي گفت: امنيت پايداردرآذربايجان غربي با همدلي و مشارکت مردم وهمه دستگاه ها ارتقا يافته است .

وي امنيت فعلي استان آذربايجان غربي رو به افزايش دانسته و خطاب به کارکنان انتظامي اظهار داشت: امروز هنر پليس اين است كه با روحيه اجتماعي و علمي بتواند امنيتي پايدار ايجاد كند و اين امنيت ايجاد نمي‌شود مگر اينكه تمام افراد جامعه مشاركتي همه جانبه داشته باشند.

اين مقام انتظامي اضافه کرد: امنيت ايجاد شده در استان آذربايجان غربي که موجب پيشگيري از سرقت، کاهش جرايم و کاهش تلفات جاده‌اي شده است با تعامل خوب ميان مردم و نيروهاي نظامي و مرزباني بدست آمده است که نبايد به اين ميزان بسنده کرد بلکه بايد روند رو به رشد و تعالي را ادامه دهيم.

جانشين معاون هماهنگ‌کننده ناجا در پايان خاطر نشان شد: رضايت مردم از ناجا رضايت الهي را به دنبال خواهد داشت و در اثر اين رضايت برکات الهي نازل خواهدشد و اميدواريم در سالي که با ياد و نام حضرت فاطمه (س) آغاز شد، به برکات ايشان شاهد ثبات بيشتر نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در جهان باشيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار