امام جمعه قم:
مجلس تعیین‌کننده نقشه راه برای دولت است. ملت مجلسی می‌خواهد که علاج درد مردم را بشناسد، شجاع و متدین باشد و مجلسی باشد که مرعوب آمریکا نشود، فریب دشمن را نخورد، و دولت را موظف به اقتصاد درون زا کند.
کد خبر: ۱۸۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 26 February 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم در حرم کریمه اهل‌بیت (س) به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: در تاریخ انقلاب ملت ایران هیچ‌گاه به صندوق‌های رأی پشت نکردند و همواره از این حق خود استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران هم اکنون در حال انجام یکی از فرائض مهم ملی و استیفای حق خود در انتخابات است، افزود: آنچه امروز را تعیین‌کننده در سرنوشت انقلاب می‌کند، حضور حداکثری واجدین شرایط پای صندوق‌ها با هر سلیقه است.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: این امر مشروعیتی مضاعف به نظام اسلامی می‌بخشد زیرا همین حضور بود که موجب شد جمهوری اسلامی در ایران حاکم شود و استمرار این مسئله، به مردم‌سالاری دینی رسیده است.

وی با بیان اینکه در نظام همواره نقش اصلی را مردم ایفا می‌کنند، گفت: هرگاه حکومتی پشتوانه مردمی داشته باشد، هیچ گروه معاندی مثل تکفیری‌ها و هیچ دولت مستکبری مثل آمریکا جرأت نزدیک شدن به حریم چنین کشوری را پیدا نمی‌کنند چون می‌دانند ایران از پشتوانه مردمی برخوردار است.

تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) تاکید کرد: مردم در انتخابات به دنبال کاندیداهای اصلح می گردند که با بیان مولفه های توصیه شده در فرمایشات رهبرمعظم انقلاب راه انتخاب اصلح هموار شده است.

وی با بیان جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگانی که وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوند نباید مجلس را به دو دسته دولتی و غیر دولتی تقسیم کنند و نمایندگان در حقیقت در سازندگی و پیشبرد امور کشور همراه دولت‌ هستند و بر فعالیت‌های دولت نظارت داشته و چنانچه لغزشی مشاهده کند با استفاده از ابزار‌هایی که دارند سعی خواهند کرد دولت را به مسیر برگردانند.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه مجلس تعیین‌کننده نقشه راه برای دولت است اظهار داشت:  ملت مجلسی می‌خواهد که علاج درد مردم را بشناسد، شجاع و متدین باشد و مجلسی باشد که مرعوب آمریکا نشود، فریب دشمن را نخورد، و دولت را موظف به اقتصاد درون زا کند.

وی خاطرنشان کرد: کاندیداها نباید به گونه‌ای سخن بگویند که مورد طمع دشمن قرار بگیرند؛ رهبر معظم انقلاب در سخنانی فرمودند همه باید مراقب نفوذ دشمنان باشند و وقتی دشمن از شما تعریف می‌کند بی‌درنگ باید اعلام بیزاری کنید.

امام جمعه قم به سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم نجف آباد اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تاکید کردند که همه باید مراقب نفوذ دشمن باشند و خطاب به افرادی که ممکن است مورد طمع قرار گیرند نیز فرمودند: وقتی دشمن از شما تعریف می کند بدون درنگ اعلام بیزاری کنید. 

وی اظهار داشت: امام راحل نیز در ابتدای انقلاب خطاب به مسئولان فرمودند: وقتی دشمن از شما تعریف می کند، باید ببینید چه اشتباهی کردید و مراقب نقشه دشمنان باشید. 

تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) گفت: مردم با بصیرت ضمن انزجار از دخالت‌های روباه پیر استعمار از افراد مورد حمایت دشمنان می‌خواهند تا با اعلام انزجار از این دخالت آشکار راه خودشان را از آنان جدا کنند.

وی با بیان اینکه امید و افتخار ما این است که با شرکت در این امور زمینه‌ساز حکومت جهانی امام زمان (عج) باشیم، خاطرنشان کرد: کوتاهی در امر مهم انتخابات سبب خروج انسان از صف مسلمانان است و انداختن رأی سفید جایز نیست زیرا که شانه خالی کردن از انجام وظیفه و تکلیف شرعی و ملی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار