رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخابات خبر داد.
کد خبر: ۱۸۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 25 February 2016
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منقه کرمانشاه، یوسف شاه‌حسینی در نشست خبری که امروز (6 اسفند) برگزار شد، اظهار کرد: با اقداماتی که از ماه‌ها قبل انجام شده استان کرمانشاه آمادگی لازم را برای برپایی انتخابات دارد.

این مسئول از برپایی 26 جلسه ستاد انتخابات در استان خبر داد و تاکید کرد: شش کمیته تخصصی پشتیبانی، فناوری اطلاعات، حقوقی، امنیتی، اطلاع رسانی و حراست برای برپایی انتخابات در استان تشکیل شده و امور را پیگیری می‌کنند.

1514 شعبه اخذ رای برای کرمانشاه در نظر گرفته شده است

وی با بیان اینکه فردا(هفتم اسفند) راس ساعت هشت صبح و همزمان با سراسر کشور رای گیری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه آغاز خواهد شد، افزود: انتخابات تا ساعت 18 عصر ادامه دارد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تعداد شعب اخذ رای در نظر گرفته شده برای استان را 1514 شعبه اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد 905 شعبه ثابت و 609 شعبه سیار هستند.

به گفته این مسئول، از این تعداد 836 شعبه ثابت شهری و 69 شعبه ثابت روستایی و 20 شعبه سیار شهری و 579 شعبه سیار روستایی است.

شاه‌حسینی با اشاره به اینکه 30 هزار نفر در استان کرمانشاه برپایی انتخابات را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: این تعداد شامل نیروهای اجرایی، نظارتی، امنیتی و ... است.
 
انصراف 9 کاندیدای مجلس در روزهای اخیر

وی به آخرین آمار کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان هم اشاره کرد و افزود: پیش از این 101 نفر در استان کرمانشاه تایید صلاحیت شدند که طی چند روز اخیر تعداد آنها به 92 نفر کاهش یافت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از انصراف 9 کاندیدا طی روزهای اخیر خبر داد و تصریح کرد: چهار نفر در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سه نفر در حوزه انتخابیه کرمانشاه و دو نفر در حوزه انتخابیه اسلام‌آبادغرب انصراف دادند.

شاه‌حسینی اعلام کرد: اکنون 24 نفر در حوزه انتخابیه کرمانشاه، 12 نفر در حوزه انتخابیه اسلام‌آبادغرب و دالاهو، 24 نفر در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی، 9 نفر در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، یازده نفر در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین و 12 نفر هم در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات کاندیدا هستند.

وی تعداد واجدین شرایط رای دادن در استان را نیز یک میلیون و 507 هزار نفر عنوان کرد که حدود 82 هزار نفر از آن‌ها رای‌ اولی هستند.

نتایج را در سریع‌ترین زمان اعلام می‌کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: تلاش می‌کنیم در سریع ترین زمان نتایج را مشخص و آن را از طریق مراجع رسمی اعلام خواهیم کرد.

شاه‌حسینی در خصوص احتمال دو مرحله‌ای شدن انتخابات در استان نیز گفت: در صورتی که انتخابات به مرحله دوم کشیده شود، نیمه دوم فروردین یا اوایل اردیبهشت مرحله دوم برگزار خواهد شد.
 
وی در خصوص تخلفات کاندیداها نیز یادآوری کرد: بر اساس قانون زمان تبلیغات از هشت صبح امروز تمام شد و خوشبختانه از استان‌هایی بودیم که کمترین میزان تخلفات را داشتیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از مردم هم خواست حتما برای حضور و رای دادن شماره ملی خود را همراه داشته باشند و در ساعات اولیه رای‌ گیری شرکت کنند و حضور را به ساعات پایانی و شلوغی موکول نکنند.

شاه‌حسینی همچنین از مردم خواست به اخبار و نتایجی که از مراجع رسمی و معتبر اعلام می‌شود اتکا کنند و توجهی به اخبار غیررسمی نداشته باشند.

 انتخابات سرمایه‌گذاری برای کشور است

وی انتخابات را نوعی سرمایه‌گذاری برای کشور دانست که باعث می‌شود همه سلایق مختلف بتوانند در تصمیم گیری کشور اظهار نظر کنند.

معاون استانداری کرمانشاه برپایی انتخابات شکوهمند، قانونمند و بی طرفانه را خواسته مقام معظم رهبری و رئیس جمهور دانست و ابراز امیدواری کرد: افرادی شایسته انتخاب شوند که بتوان به خوبی از ظرفیت مهم مجلس در امور کشور استفاده کرد.

شاه‌حسینی از همه مردم استان خواست حضور حداکثری در انتخابات پیش رو داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار