بوستان های روستایی بعنوان فضایی شبه جنگلی در روستاها با محوریت دهیاری ها و با هدف ایجاد محیطی جنگلی ، محرومیت زدایی از مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته ،ایجاد مکان های تفریحی ، ترویج و اشاعه فرهنگ درخت کاری و حفاظت از درختان ، گذران اوقات فراغت نوجوانان و جوانان درمحیطی سالم و در نهایت ایجاد منظری زیبا و جذاب ایجاد می شوند.
کد خبر: ۱۸۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 24 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امید ذاکری گفت:یکی از سیاست های اساسی دولت تدبیر و امید، ارتقای شاخص های زیست محیطی و رشد و توسعه روستاها و بخصوص مناطق دور افتاده با حضور و همراهی مردم و مشارکت آنان می باشد.
 
مدیر کل منابع طبیعی هرمزگان از شاخصه های پروژه های بهره برداری شده را مشارکت ریالی دهیاری و افراد نیک اندیش و خیر در توسعه فضای سبز برشمرد.
 
وی با اشاره به حضورخیرین در عرصه منابع طبیعی گفت:خوشبختانه استان هرمزگان در حوزه منابع طبیعی و ابخیزداری از استان های پیشگام در زمینه مشارکت خیرخواهانه در کشورمی باشد مدعای این گفتار کسب رتبه نخست کشوری در زمینه جلب مشارکت مردم و خیرین در احداث بوستان های روستایی و سازه های ابخیزداری می باشد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تاکید کرد: تاکنون در سطح استان 76 بوستان روستایی با سطحی معادل 180هکتار در نواحی مختلف استان با مساعدت و همراهی فرمانداری ها و با مشارکت مستقیم شوراهای اسلامی ،دهیاری ها و  مشارکت مردم احداث شده است .
 
ذاکری با اشاره به هزینه مورد نیاز جهت احداث یک روستان روستایی گفت: با نگاهی به تجربه موفق این اداره کل در زمینه احداث بوستان ها با جلب مشارکت حداکثری مردم و دهیاری ها اذعان می دارد بابت احداث و تجهیز یک هکتار بوستان روستایی ( تسطیح ، حصار کشی ، احداث نماز خانه و سرویس بهداشتی ، نهال کار ی، مراقبت و نگهداری ) مبلغ 500 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است .
 
وی همچنین تصریح کرد: پیش بینی 30 بوستان روستایی درشهرستان های بندرعباس به تعداد 8 روستا، بندرلنگه 6 روستا ، پارسیان 5 روستا، سیریک 5 روستا و میناب 8روستا می شود . این اداره کل در راستای توسعه بوستان های روستایی امادگی خود را جهت مشارکت در طراحی ، نظارت فنی و تامین نهال و اختصاص زمین مورد نیاز از اراضی ملی اعلام می دارد.
 
ذاکری در پایان با تاکید بر مشارکت این اداره کل در تهیه طرح، نظارت فنی و اجرایی و تامین نهال مورد نیاز گفت: تا کنون در این استان تعداد 76 بوستان روستایی در سراسر استان و در سطح 180 هکتار اجرا و به بهره برداری رسیده است که از این حیث این استان جایگاه نخست کشور را دارا می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار