مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون از 210 جلد سند دفترچه ای که مربوط به 154 ملک تاریخی بود، تعداد 93 بنا از سوی کارشناسان ثبت اسناد و املاک استان بازدید شد که از این میان 67 سند صادر شد.
کد خبر: ۱۸۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 23 February 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدمهدی شرافت در نشستی با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد افزود: با توجه به مصوبه ای که در سال 93 ابلاغ شد این اداره کل موظف شد تمامی سندهای دفترچه ای املاک خود را به تک برگ تبدیل کند و در این خصوص همکاری خوبی میان دو دستگاه برای اجرایی شدن این مصوبه صورت گرفت.

وی تلاش های مجدانه مدیرکل ثبت اسناد استان در خصوص گرفتن سند مالکیت برای املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد را ستوده و به پاس این اقدام ارزشمند در جهت صیانت از اموال دولت و بیت المال از وی تقدیر و تشکر کرد.
همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از خدمات رییس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان یزد نیز قدردانی و اظهار کرد: استان یزد توانسته در یک سال گذشته با پیگیری و تلاش کارشناسان هر دو اداره این تعداد سند را به سند تک برگی تبدیل کند و به همین دلیل ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مدیران مرتبط را مورد تقدیر قرار داد.
در پایان این جلسه لوح سپاس از طرف معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد اهدا شد.
استان یزد یکهزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده غیرمنقول و 600 بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است که از این تعداد اثر 210مورد سند دفترچه ای داشته است.
استان یزد هم اکنون در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار