بیمارستان شهید دکتر فقیهی برای اجرای طرح سلامت یار برگزیده شد.مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی، گفت:پنج فرآیند سلامت یاران، شامل اطلاع رسانی، استقبال و خوشامدگویی به بیماران و همراهان آنان در بدو ورود، کمک برای تسریع پذیرش و ساز و کارهای بیمه ای بیماران، نظافت و پیرایش، گردش در فضای سبز بیمارستان، حمایت های روحی و روانی با گفتگو، حفاظت برای پیشگیری از تخت بیمارستان، هماهنگی های لازم برای تسویه حساب و ترخیص بیمار، بدرقه و پیگیری بهبودی پس از ترخیص، است.
کد خبر: ۱۸۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 23 February 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:با امضای تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر، طرح سلامت یار به صورت آزمایشی، در 10 بیمارستان کشور آغاز می شود که در استان فارس، بیمارستان شهید دکتر فقیهی، برای اجرای این طرح برگزیده شد.
رییس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی، گفت: طرح ملی سلامت یار، با مشارکت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و وزارت بهداشت و درمان، در نیمه دوم سال 94، ضمن انعقاد تفاهم نامه ای بین نهادهای یادشده، طرح ریزی شده که بر ارایه خدمات سلامت یاری در بیمارستان های دولتی کشور، برای بیماران و همراهان آنان، در پنج فرایند تمرکز دارد.  
دکتر پیمان پترام فر افزود: این طرح در کشورهای توسعه یافته اجرا شده است، اما در ایران، برای نخستین بار، به صورت آزمایشی اجرا می شود که امیدواریم، اجرای آن در شیراز، الگویی برای کشور شود.
او اضافه کرد: نشست های متعددی، برای هماهنگی و برنامه ریزی، برای آغاز طرح سلامت یار، بین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیمارستان شهید دکتر فقیهی و جمعیت هلال احمر، برگزار شده است.   
مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی، گفت: امیدواریم اجرای این طرح، باعث خدمت رسانی بهتر و بیشتر برای بیماران و همراهان، شود.
دکتر محمدرضا ذاکری با معرفی فرآیندهای این طرح، افزود: پنج فرآیند سلامت یاران، شامل اطلاع رسانی، استقبال و خوشامدگویی به بیماران و همراهان آنان در بدو ورود، کمک برای تسریع پذیرش و ساز و کارهای بیمه ای بیماران، نظافت و پیرایش، گردش در فضای سبز بیمارستان، حمایت های روحی و روانی با گفتگو، حفاظت برای پیشگیری از تخت بیمارستان، هماهنگی های لازم برای تسویه حساب و ترخیص بیمار، بدرقه و پیگیری بهبودی پس از ترخیص، است.
محبوبه ظریفکارفرد مدیر اداره پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اجرای صحیح این طرح، رضایتمندی بیشتر در بیمار و همراهان آن را ایجاد می کند.  
مدیر خدمات پرستاری مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر فقیهی، گفت: شرح وظایف سلامت یاران، در 30 بند، از سوی این بیمارستان تدوین شده است.
فریده فیلی زاده رعایت طرح انطباق، نوع پوشش و لباس فرم، طرح تکریم ارباب رجوع و رازداری بیمار را، از وظایف و مسایلی مانند آن، برای سلامت یاران، عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار