دبیر هیئت تکواندو استان یزد از فعالیت بیش از هزار و 200 تکواندوکار سازمان‌یافته در استان یزد خبر داد و گفت: البته آمار تکواندوکاران استان به 2 هزار نفر می‌رسد.
کد خبر: ۱۸۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 16 February 2016

به گزارش تابناک یزد،علی میرزاییان  در نشستی خبری با اشاره به پیشرفت‌های ورزش‌ تکواندو در استان یزد طی دو سال اخیر اظهار داشت: در حالی که در گذشته این رشته ورزشی مسابقات مدونی نداشت و تکواندوکاران یزدی در گمنامی کامل به سر می‌بردند، در حال حاضر 50 قهرمان کشوری در این رشته در استان یزد داریم.

وی از دعوت پنج نفر به اردوی تیم ملی از استان یزد خبر داد و بیان کرد: حتی در پاراتکواندو نیز ورزشکاران استان در حال کسب سهمیه هستند.

دبیر هیئت تکواندو استان یزد از وجود هزار و 200 تکواندوکار سازماندهی شده در استان یزد خبر داد و یادآور شد: نام این افراد در سایت ثبت شده، اما به جز این افراد، بیش از 800 ورزشکار دیگر نیز هم‌اکنون در حال فعالیت در این رشته ورزشی هستند که با این حساب آمار ورزشکاران استان یزد به 2 هزار نفر می‌رسد.

وی با اشاره به مسابقات برگزار شده در مدت اخیر در این رشته ورزشی خاطرنشان کرد: در طول مدت یک‌سال، 25 مسابقه در استان یزد برگزار شد ضمن اینکه لیگ استان نیز راه‌اندازی شد و امسال در تمام رده‌های سنی در دو بخش مبارزه و پومسه، رقابت‌های خوبی بین ورزشکاران برگزار شد.

میرزاییان همچنین از راه‌اندازی هیئت تکواندو در همه شهرستان‌های استان یزد خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم با فعال‌تر شدن این ورزش در شهرستان‌های استان، شاهد کسب موفقیت‌های بیشتری در استان در این رشته ورزشی باشیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات چند جانبه طی دو سال اخیر بیان کرد: سال گذشته یک مسابقه چهارجانبه و امسال در هفته پیش یک مسابقه شش جانبه با حضور استان‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و اصفهان برگزار شد که استان‌های یزد و سیستان و بلوچستان هر کدام دو تیم در این مسابقات شرکت داده بودند.

میرزاییان همچنین از برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در اردیبهشت سال آینده خبر داد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم پنج تا شش نفر را از این مسابقات به رقابت‌های ملی اعزام کنیم.

دبیر هیئت تکواندو استان یزد با اشاره به برخی مشکلات موجود در حوزه تکواندو یزد اظهار داشت: در حوزه بانوان به رغم وجود استعدادهای درخشان، در زمینه مربی و داور با مشکل مواجه هستیم و در حال حاضر تنها هفت مربی زن در این رشته مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه یکی از شرایط مربیگری و داوری در تکواندو، سن خاص و کسب دان مشخص است، عنوان کرد: با توجه به اینکه تکواندوی استان یزد در گذشته وضعیت مناسبی نداشته و پیشرفتی در این رشته حاصل نشده است، رایزنی‌هایی با فدراسیون تکواندو انجام شده تا در این زمینه امتیاز ویژه‌ای برای یزد قائل شوند تا مشکل کمبود مربی و داور حل شود.

میرزاییان با اشاره به رتبه استان یزد در ورزش تکواندو اظهار داشت: استان یزد اکنون در بخش پومسه جزو سه استان برتر کشور و در بخش مبارزه جزو 12 استان اول کشور است.

وی با بیان اینکه استان‌های مازندران و البرز استان‌های پیشرو و صاحب‌نام در این رقابت‌ها هستند، افزود: امیدواریم با استعدادیابی و بهره‌مندی از مربیان خوب، استان یزد نیز بتواند ظرف یکی دو سال آینده، در این رشته حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار