مدیرکل شیلات خوزستان گفت: ماهی مهاجم تیلاپیا همچنان تهدیدی جدی برای ذخایر آبزیان و آبزی پروران خوزستان به شمار می رود.
کد خبر: ۱۸۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 16 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر نبی الله خون میرزایی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با وجود اقدامات لازم از سوی شیلات و محیط زیست خوزستان برای کنترل گونه ماهی مهاجم تیلاپیا ، این ماهی همچنان برای حیات آبزیان و منابع آبهای داخلی استان خطرآفرین بوده و به یک معضل مهم برای توسعه شیلات تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه گونه ای از ماهی تیلاپیا خوراکی و قابلیت پرورش نیز دارند افزود: در برخی کشورها سهم بالایی از تولید آبزیان را ماهی تیلاپیا تشکیل می دهد و در کشور ما مجوزهایی برای پرورش این گونه ماهی صادر شده است ولی تهدید اصلی آبزیان استان گونه وحشی ماهی تیلاپیا است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ماهی وحشی تیلاپیا در چهار سال اخیر در منابع آبی و تالاب های خوزستان رو به افزایش بوده است افزود: متاسفانه شرایط زیست محیطی این ماهی به گونه ای است که به سرعت تکثیر می شود و لاروهای ماهی و میگو را می بلعبد.

وی به نگرانی عمیق آبزی پروران خوزستانی و خسارات زیادی که از ناحیه تکثیر ماهی تیلاپیا بر آنان وارد شده اظهار داشت: تاکنون هیچ گونه خساراتی به آبزی پروران پرداخت نشده است. 

مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه با ابراز نگرانی از بازگشت بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگو در چوئبده اظهار داشت: با وجود تلاش های صورت گرفته در سالهای گذشته برای ریشه کنی بیماری لکه سفید در مزارع پرورش ماهی صورت گرقته است ولی هنوز خطر کاملا رفع نشده است.

مجتمع پرورش میگو درچوئبده از دهه 70 با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال در اراضی شوره زار منطقه راه اندازی شد.

امسال حدود یک هزار و300تن میگوی پرورشی در این مجتمع نیمه فعال تولید شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار