فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: چرا با فرانسه که پیشرفته ترین سلاح ها را در اختیار عراق گذاشت و بیشترین شهدای لشکر 5 نصر که متعلق به استان شماست با سلاح های فرانسه به شهادت رسیدند، قرارداد بستیم!؟
کد خبر: ۱۸۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 15 February 2016
به گزارش تابناک رضوی، سردار امیرعلی حاجی زاده در همایش ایران موشکی که ظهر دیروز در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: امروز ما قدرتمندترین نظام در منطقه هستیم و در عرصه سلاح های کوتاه برد، میان برد، دوربرد ساحل به دریا، ضد هوایی و رادارها در بخش فناوری خودکفا شده ایم.
وی با اشاره به دشمنی پایان ناپذیر استکبار با ایران اظهار کرد: رئیس جمهور ما خیلی به این ها امتیاز داده و سعی کرده نظرشان را جلب کند و تا جایی پیش رفته که می گوید پیام عاشورا، مذاکره است در حالی که ما 1400 سال چیز دیگری شنیده بودیم و روحانی می خواهد به آن ها پیام بدهد که تحریم اثر کرده است، کوتاه بیایید!
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به تحریم عده ای از مسئولان به خاطر مسائل موشکی و طرح ها و برنامه های دشمن علیه ایران اظهار کرد: ما اکنون 30 ماه است که در حال مذاکره با این ها هستیم و باید دشمنی ها را کم می کردند ولی هر بار که پرتاب موشک داریم، هواپیمای جاسوسی می فرستند و آن ها همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند به کمتر از سرنگونی نظام ما راضی نمی شوند و دست از دشمنی برنمی دارند.
وی با اشاره به این که گزینه های روی میز آن ها شامل بحث جنگ و تهاجم سرد است، گفت: آن ها در حال انجام کارهای اطلاعاتی هستند و این که می گویند موشک نداشته باشیم برای این است که اگر روزی خواستند حمله نظامی بکنند ما توان دفاع نداشته باشیم و آن ها در همه حوزه ها فعال هستند و این که چقدر موفق شوند به نوع نگاه ما وابسته است.
سردار حاجی زاده با تأکید بر این که اگر بنا بود با اعتدال مشکل حل شود باید یک مصداقی در کشورهای دیگر می داشتیم، گفت: خواسته های غرب پایان ندارد و هیچ نمونه ای نداریم که کشوری با رفتن به سوی آن ها مشکلش حل شده باشد.
سردار حاجی زاده افزود: آمریکا گزینه های مورد نظر خودش علیه ایران را همچنان روی میز داشته و روی آن کار میکند، اما  عدم موفقیت آنها به هوشیاری و نگاه مسولین نظام برمیگردد.
وی همچنین در پرسش به پاسخ یکی از دانشجویان در خصوص چگونگی  تعامل سپاه با دولت حسن روحانی خاطر نشان کرد:سپاه با دولت تعامل دارد، اما نگاه رهبری در رابطه با غرب که دیدگاه بدبینانه ای نسبت به آنها دارند با رییس جمهور که همواره به خوش بین بودنش در این خصوص اذعان دارد متفاوت است.
فرمانده هوا فضا در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری که پرسیده بود اگر ما به خودکفایی رسیده قرارداد  ایران و روسیه چه توجیهی دارد گفت: این اتفاق یک کار نیمه تمام است و به گذشته مربوط می شود و تصمیم گیری در خصوص آن هم به ارتش مربوط می شود.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص توانایی ایران در مقابله با تل آویو گفت: رژیم صهیونیستی در قد و قواره نظام نبوده، در عین حال امکانات پدافندی ما بقدری است که پاسخ خوبی به تهاجمات آنها بدهیم.
سردار حاجی زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا روسیه پس از 4 سال وارد جنگ در منطقه شده است گفت: اولا روسیه قبلا در این زمینه احساس خظر نمی کرد دوم اینکه حرکت توسعه گلبانه امریکا در منطقه منافع آنها را به خطر می انداخت.
سردار حاجی زاده با اشاره به دستاورهای جدید هوا فضای سپاه از حوزه ی موشکی یاد کرد و افزود: در این زمینه سالی نیست که دستاورد جدیدی نداشته باشیم، ضمن اینکه بهینه سازی، ارتقاها و موشک جدید هم از سایر دستاوردهای ما می باشد.
فرمانده هوا فضا در پایان گفت: در حوزه دریایی هم برای اواخر سال آینده موشک ضد ناو با برد 8 کیلومتررا بطور انبوه تولید خواهیم کرد
برچسب ها: برجام ، روحانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار