مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مراجعه 81 هزار و 835 نفر در 10 روز تعطیلات نوروزی به بیمارستانهای استان خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۱۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۷ 03 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مشهد دکتر حمید رضا اسلامی افزود: از این تعداد 51 هزار و 771 نفر به بیمارستانهای تابعه این دانشگاه و بقیه به بیمارستانهای خصوصی، خیریه، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح استان مراجعه کردند.

جانشین معاون درمان در ستاد خدمات سفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیش از دو هزار و 300 نفر از طریق مرکز فوریتهای پزشکی 115 و 60 هزار نفر از طریق درمانگاهها به مراکز درمانی و بیمارستانهای این استان منتقل و ارجاع داده شدند.

وی گفت: از مجموع مراجعه کنندگان 12 هزار و 670 نفر در مراکز درمانی و بیمارستانها بستری و بقیه با بستری موقت و درمان سرپایی مرخص شدند.

وی ادامه داد: در مدت مزبور سه هزار و 31 عمل جراحی شامل یک هزار و 995 عمل اورژانس و یک هزار و 306 غیر اورژانس در این بیمارستانها انجام شده و در تعطیلات نوروز 952 نفر پزشک متخصص به صورت تمام وقت و دو هزار و 829 نفر پزشک متخصص آنکال در مراکز درمانی به بیماران و مراجعین خدمات رسانی کردند.

دکتر اسلامی همچنین از بازدید محسوس و نامحسوس 76 تیم نظارت بر درمان از بیمارستانها و درمانگاههای مشهد و دیگر شهرستان های استان خبر داد.

وی گفت: دو هزار و 718 مورد زایمان نیز در 10 روز تعطیلات نوروزی در بیمارستانهای استان انجام شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی در شرق کشور دارای هشت هزار دانشجو و افزون بر 17 هزار کارمند بهداشتی و درمانی است.

30 درصد دانشجویان این دانشگاه در 161 رشته تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد، تخصص و فوق تخصص رشته های مختلف پزشکی تحصیل می کنند.

این دانشگاه 15 شبکه بهداشت و درمان، هفت دانشکده و 46 مرکز تحقیقاتی و 23 بیمارستان را زیرپوشش دارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار