کد خبر: ۱۷۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 12 February 2016
تابناک: عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت از ساخت 16 پل مکانیزه عابر پیاده در این شهر خبر داد و گفت: از این تعداد تنها یک پل افتتاح شده و بقیه دارای موانعی در زیرساخت‌ شرکت‌های آب و برق و گاز است.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تأخیر در ساخت 16 پل مکانیزه عابر پیاده در این شهر، اظهار کرد: احداث این تعداد پل به منظور رفاه حال بیشتر شهروندان و کاهش آمار تصادفات در برخی از نقاط پرتردد رشت در دستور کار کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قرار بود این تعداد پل عابر پیاده مکانیزه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد، افزود: از تعداد 16 پل تنها یک پل اخیراً در خیابان شهید قلی‌پور رشت افتتاح شده و بقیه به دلیل وجود موانعی از جمله زیرساخت‌های شرکت‌های آب، برق، گاز و... تاکنون به سرانجام نرسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه ساخت 15 عابر مکانیزه عابر پیاده در دست انجام است، تصریح کرد: تأخیر در احداث پل‌های عابر پیاده به نفع شهروندان نیست.

وی گفت: روزانه به دلیل تردد عابران پیاده در برخی از مسیرهای شلوغ شاهد بروز حوادث دلخراش رانندگی هستیم که گاهی منجر به مرگ شهروندان می‌شود و عبور از روی پل‌های عابر پیاده درصد بروز چنین حوادثی را بسیار کاهش می‌دهد.

واثق‌کارگرنیا تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت پیمانکار باید هزینه‌های خود را ازطریق انجام تبلیغات روی پل‌ها به دست آورد این تأخیر برای آنها نیز مقرون به‌صرفه نیست.

به گفته وی، برای برطرف شدن مشکلات مربوط به زیرساخت‌ شرکت‌های مذکور در مکان احداث پل نشست‌های متعددی با حضور استاندار و معاون عمرانی وی با دستگاه‌های متولی برگزار شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت افزود: نتایج حاصل این نشست‌های مذکور بسیار مثبت بوده و بخش زیادی از مشکلات جابه‌جایی زیرساخت‌های دستگاه‌های مربوطه برطرف شده است.

این مسئول با بیان اینکه جابه‌جایی تاسیسات و زیرساخت‌های دستگاه‌های آب، برق و گاز با هزینه‌های بسیار بالایی همراه بود، خاطرنشان کرد: پرداخت این هزینه‌ها از توان شهرداری رشت خارج بود.

واثق‌کارگرنیا یادآور شد: امیدواریم با اقدام‌های انجام شده در نیمه نخست سال آینده شاهد بهره‌برداری 15 پل مکانیزه عابر پیاده در رشت باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار