معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری انتخابات خانه مطبوعات با اساس‌نامه جدید در 22 استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶ 08 February 2016
به گزارش تابناک قم، حسین انتظامی در نشست صمیمی با مدیران رسانه‌های قم با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از مطبوعات و روزنامه‌ها برای بیمه خبرنگاران خود بیان کرد: از ابتدای سال 95 در لیست ارسالی رسانه‌ها به ازای کسی که به عنوان رسته تحریری اعم از خبرنگار،‌ مترجم و ... مد نظر باشد به جای 300 هزار تومن، 600 هزار تومان پرداخت می‌کنیم.

وی با اشاره به ضرورت تکریم ارباب رجوع تصریح کرد: اگر خدمات در بستر الکترونیک ارائه شود، تکریم بهتری شکل می‌گیرد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امور صنفی باید به خود اعضای صنف واگذار شود، تصریح کرد: تاکنون در 22 استان انتخابات با اساسنامه جدید برگزار شده است و شورای مرکزی آنها با ما ارتباط دارد و ما نیز لازم نیست که تا سطوح پایین مسائل را پیگیری کنیم و نماینده صنف مطالبات را دسته‌بندی کرده و پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وقتی که از خانه مطبوعات یاد می‌کنیم به معنای خانه مدیران مسئول یا خبرنگاران نیست، گفت: باید ترکیبی از فعالان عرصه مطبوعات در هیئت مدیره خانه عضویت داشته باشند و رسته‌ها باید توزیع شوند تا بتوانند مطالبات خود را پیگیری کنند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: وقتی خانه مطبوعات وجود داشته باشد قرار نیست که وزارت ارشاد جشنواره برگزار کند و این مسئولیت باید به خانه مطبوعات واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل جشنواره‌های مطبوعات هفته آینده منتشر می‌شود اضافه کرد: در این دستورالعمل در خصوص برگزاری جشنواره‌های مطبوعات نکات لازم مورد توجه قرار گرفته و افراد حرفه‌ای فقط می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. افراد حرفه‌ای نیز در قالب برقراری رابطه بیمه‌ای با رسانه‌ها و مطبوعات و یا عضویت در خانه مطبوعات مشخص می‌شوند.

انتظامی بیان کرد: به همکاران عرض می‌کردم که معاون مطبوعاتی فقط معاون مدیران مسئول نیست بلکه معاون خبرنگاران نیز هست و باید حقوق ایشان نیز پیگیری شود.

وی از انقعاد تفاهم‌نامه‌ای با تامین اجتماعی در خصوص بیمه خبرنگاران و... خبر داد و گفت: به طور مثال تاکید کرده‌ایم که چک لیست بازدید از یک دفتر خبری با چک لیست بازدید از یک کارگاه تفاوت دارد و این مسائل روشن شده است و به دنبال مشخص شدن وحدت رویه هستیم و ریل‌گذاری کرده‌ایم.

معاون امور مطبوعاتی با اشاره اینکه آموزش از وظایف ما است افزود: از خانه‌های مطبوعات خواهش کرده‌ایم که موضوعات آموزشی مشخص کرده و نسبت به برگزاری دوره اقدام کنند و ما نیز وظیفه داریم که حمایت‌های لازم را داشته باشیم و برگزاری این دوره‌ها موجب می‌شود ضریب ماندگاری در این صنف افزایش یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار