در هفتمین روز از دهه فجر انقلاب و با حضور مسئولان شهرستان جهرم،6 پروژه خدماتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد.برنامه‌های هفتمین روز از سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به افتتاح و آغاز به ساخت برخی از پروژه‌های خدماتی درمانی جهرم اختصاص یافت که با حضور فرماندار ویژه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونان این دانشگاه انجام شد.
کد خبر: ۱۷۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 08 February 2016
به گزارش تابناک فارس:برنامه‌های هفتمین روز از سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به افتتاح و آغاز به ساخت برخی از پروژه‌های خدماتی درمانی جهرم اختصاص یافت که با حضور فرماندار ویژه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونان این دانشگاه انجام شد.

سالن اجتماعات خوابگاه شهید دانش‌پور دانشگاه علوم پزشکی جهرم نخستین پروژه‌ای بود که به دست مقام عالی دولت در این شهرستان افتتاح شد. برای این پروژه با مساحت 300 متر مربع، اعتباری برابر با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

مرکز پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان، دومین پروژه افتتاح شده امروز بود که در کلینیک فوق تخصصی هنری جهرم به بهره برداری رسید. دکتر رضا صحرائی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم در حاشیه افتتاح این پروژه به اهمیت احداث این مرکز و نقش آن در سلامتی بانوان اشاره کرد و گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه که به عنوان سومین کلینیک سرطان استان فارس مطرح است، 10 میلیاد ریال هزینه شده که تنها 7 میلیارد آن به خرید دستگاه ماموگرافی دیجیتال اختصاص یافته است.

وی ضمن تقدیر از همکاری معاونت‌های بهداشت و توسعه دانشگاه علوم پزشکی جهرم در افتتاح این پروژه افزود: ارائه خدمات مطلوب به بانوان با استقرار یک فوق تخصص در کلینیک سرطان پستان انجام و ضمن معاینه به موقع مراجعه کنندگان، خدماتی همچون روان درمانی، مشاوره تغذیه، خدمات آزمایشگاهی و غیره به آنها ارائه می‌شود.

سومین پروژه‌ خدماتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی جهرم که در هفتمین روز از دهه فجر به بهره برداری رسید، بخش دیالیز صفاقی، بخش همودیالیز بیمارستان مطهری بود که انجام درمان بیمار در منزل یا محل کار، استقلال بخشی و امکان کنترل درمان، یادگیری آسان، برنامه درمانی قابل انعطاف، محدودیت کمتر رژیم غذایی در مقایسه با همودیالیز، عدم نیاز به سوزن برای انجام دیالیز، کمتر بودن خطر برای ابتلا به هپاتیتBوC، کنترل مناسب فشارخون در مقایسه با همودیالیز و غیره از مزایای این نوع دیالیز است.

به گفته مدیر بیمارستان مطهری جهرم، برای خرید وسایل آموزشی این بخش هزینه‌ای برابر با 150 میلیون ریال صرف شده است.

حضور در بیمارستان پیمانیه برای افتتاح دو پروژه و کلنگ‌زنی یک پروژه درمانی، برنامه دیگر فرماندار، رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی جهرم بود. افتتاح بخش آی.سی.یو 3 این بیمارستان با مساحت 250 مترمربع و اعتباری افزون‌بر 15 میلیارد ریال چهارمین پروژه بهره‌برداری شده امروز بود که با 3 تخت مراقبت‌های ویژه و 7 تخت عملیاتی شد. بخش دیگری از اعتبارات هزینه شده در این بخش از بیمارستان پیمانیه به خرید تجهیزاتی همچون مانیتور قلبی مرکزی، دستگاه تنفس مصنوعی، تشک مواج و تخت الکترونیکی اختصاص پیدا کرده است.

افتتاح دستگاه دیالیز بر بالین مجهز به R.O در بیمارستان پیمانیه جهرم که به گفته دکتر صحرائی تنها تعداد محدودی از بیمارستان‌های استان به آن مجهز است، پروژه دیگری بود که مورد بهره برداری قرار گرفت. هزینه خرید دستگاه R.O توسط سلجوقی از خیرین جهرمی و دستگاه دیالیز نیز از اعتبارات  وزارت بهداشت تامین شده است.

پایان بخش افتتاح و آغاز به کار پروژه‌های خدماتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، کلنگ‌زنی توسعه و بهسازی بخش اورژانس مرکز آموزشی درمانی پیمانیه بود که با سخنان صحرائیان، فرماندار ویژه جهرم همراه شد. وی با تقسیم بندی مدیران به حفظ کننده وضعیت موجود و مدیران خلاق و توسعه‌نگر گفت: برخی مدیران در جهت موفقیت سیستم مدیریتی خود به دنبال حفظ کردن وضعیت موجود هستند، که با این تمرکز مدیرتی موفقیت حاصل نمی شود.

وی با اشاره به اینکه آن دسته از مدیران که با نگاه توسعه ای در جهت بهبود وضع موجود گام بر می دارند، موفق تر هستند، بیان کرد: این نگاه در مدیریت دانشگاه علوم پزشکی جهرم موجود بوده و عملکرد آنها سبب دلگرم شدن مردم و مسئولان می شود.

فرماندار ویژه جهرم ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی خواستار استمرار فعالیت های توسعه ای این دانشگاه شد.

با کلنگ‌زنی پروژه توسعه و بهسازی بخش اورژانس بیمارستان پیمانیه، عملیات اجرایی آن در زمینی به مساحت هزار و 200 متر مربع و با اعتباری افزون‌بر 13 میلیارد ریال آغاز به کار کرد.

گزارش از:مهدی رحمانیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار