همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، نمایشگاه عکس و نقاشی با موضوع پرچم سه رنگ ایران در گالری شرقی برج میلاد تهران برپاشده است.
کد خبر: ۱۷۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 08 February 2016
پرچم به عنوان مهم‌ترین نماد استقلال و حاکمیت کشور نقشی بسیار مهم در ایجاد همبستگی ملی، یکپارچگی و انسجام آحاد ملت دارد. پرچم نماد هویت ایرانی اسلامی، حاکمیت ملی، تشخص، اقتدار، و تمامیت ارضی کشور است. تاثیر وحدت بخش پرچم در طول تاریخ همواره سبب شده است که گروه‌های متفرق اجتماعی بر حول محوری واحد گرد هم آمده و از حقوق و امتیازات مشترک خود دفاع کنند. 

رنگ، شکل و تصاویر منقوش بر پرچم چکیده‌ای از فرهنگ، اعتقادات و آرمان‌های جامعه است و برافراشته بودن آن در هر نقطه، نشان از حاکمیت، حضور و سیطرهٔ آن فرهنگ دارد. افراشته یا نیمه افراشته بودن پرچم، به صریح‌ترین شکل ممکن شرایط عاطفی حاکم بر سرزمین را بیان می‌کند و دلبستگی به آن فارغ از سن و جنس، مهم‌ترین نشانهٔ تعلق خاطر انسان‌ها به آب، خاک و سرزمین مادری است. 

بر این اساس همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاهی از آثار منتخب عکاسان و نقاشان با موضوع پرچم برگزار شده و در این نمایشگاه بیش از 70 تابلو عکس و نقاشی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است. 

هدف از برپایی این نمایشگاه نشان دادن اهمیت و جایگاه موضوع و همچنین جذب نگاه مردم شریف و هنرمندان گرانقدر به پرچم است.

این نمایشگاه از 18 بهمن ماه در گالری شرقی آغاز به کار کرده و به مدت 10 روز میزبان علاقه مندان و هنرمندان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، در نماد‌‌پردازی پرچم شکوه‌مند و عزت آفرین کشور عزیزمان ایران، کلمه الله به عنوان عصارهٔ کلمه توحید و شعار لا اله الا لله، که در آن مست‌تر است، چونان لاله‌ای سرخ رنگ به مثابه خون شهیدان والامقام در میان رنگ سفید نقش بسته است و اشاره به این حقیقت دارد که جمهوری اسلامی ایران حلقهٔ واسطی است در راه تحقق حکومت جهانی و آرمانی اسلام. 

همچنین شعار الله اکبر با خط کوفی به صورت نواری سفید رنگ در هر یک از رنگ‌های سبز و سرخ یازده بار و در مجموع بیست و دو بار تکرار شده است. دفعات و تربیت این تکرار تمثیلی از تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بیست و دومین روز از یازدهمین ماه سال است. به این ترتیب پرچم کنونی کشور، در خلاصه‌ترین شکل ممکن، مهم‌ترین اصول نظام اسلامی را در خود نهفته دارد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار