تیم دانش آموزی هوا فضای آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس از هرمزگان در ششمین دوره مسابقات کشوری هوا فضا در گرایش گلایدردست پرتاب به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف تهران ، رتبه نخست کشوری را کسب کرد.
کد خبر: ۱۷۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 08 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان در حاشیه استقبال از این افتخارآفرینان در ایستگاه راه آهن بندرعباس گفت: موفقیت بی نظیر دانش آموزان مستعد و خلاق هرمزگانی از بین 97 تیم در سراسر کشور از جمله استان های برخوردار همچون تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد و رشت به دست آمده است.

موسی دادی زاده افزود: در مجموع 14نفر از مدارس متوسطه نمونه دولتی مهدیه ، فرزانگان و اندیشمند روستای پاتل ایسین آموزش و پرورش ناحیه دو در قالب تیم های مختلف شرکت داشتند که در پایان تیم پارس بادپر پژوهش سرای دانش آموزی ناحیه دو توانست به این موفقیت دست یابد.

وی بیان داشت: هدف از برگزاری این رقابت ها آشنایی با سازه های هواپیمایی و توانایی طراحی هواپیما و فعالیت در هوانوردی است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: این مهم در واقع بیانگر اینست که دانش آموزان هرمزگانی با تکیه بر توانمندی و خودباوری درصورت فراهم شدن بستر و زمینه لازم می توانند در همه عرصه های آموزشی ، علمی ، المپیادها و سایر رقابت های دانش آموزی مدعی برترین های کشور باشند.

گلایدر هواپیمای بدون موتور است که توانایی پرواز دارد و به دو دسته هواپیمای بدون سرنشین و با سرنشین تقسیم می شوند. هواپیمای بدون سرنشین از نوع دست پرتاب هستند . خاصیت گلایدرها با طول بال زیاد و وزن بسیار کم است. گلایدر به معنای سر خوردن در هواست که به اصطلاح به آن (هوا سر) نیز گفته می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار