استاندار فارس گفت: روستاییان و عشایر تولید کننده و حاکمان طبیعت هستند اما وقتی به حاشیه شهرها می روند و حاشیه نشین می شوند، شان و جایگاه واقعی آنها زیر سوال می رود.
کد خبر: ۱۷۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 03 February 2016
تابناک فارس به نقل از مهر: محمد علی افشانی ظهر چهارشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های گاز استان فارس در شیراز افزود: در این استان هیچ محدودیتی برای تهیه طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی وجود ندارد و اگر چنین طرح هایی از جانب بخش خصوصی ارایه شود در زمان کوتاه، منابع و تسهیلات مورد نیاز آنها از محل صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط پیش آمده بعد از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه داد: بخش خصوصی باید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرد و طرح های مناسب را ارائه دهد.

استاندار فارس در ادامه سخنان خود، گفت: اگر خدمات مناسب به روستاییان داده شود در نتیجه شاهد عمران، تولید و اشتغال در روستاها خواهیم بود و از مهاجرت روستاییان به شهرها و ایجاد حاشیه نشینی که از معضلات امروز شهرها به ویژه شهر شیراز است جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: روستاییان و عشایر تولید کننده و حاکمان طبیعت هستند اما وقتی به حاشیه شهرها می روند و حاشیه نشین می شوند، شان و جایگاه واقعی آنها زیر سوال می رود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه بعد از ارایه خدمات زیربنایی به روستاییان، وظیفه ما ایجاد زمینه اشتغال در حوزه های مختلف برای آنها است، گفت: باید تلاش کنیم تا زمینه اشتغال روستاییان و ارایه خدمات مطلوب به آنها فراهم شود و گازرسانی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم گامی مهم در این جهت هست.

افشانی ادامه داد: وقتی به روستاها گازرسانی می کنیم، در حقیقت از محیط زیست هم حفاظت کرده ایم زیرا روستایی اگر از انرژی های فسیلی محروم باشد ناگزیر است که از جنگل ها استفاده کند و اگر به جنگل آسیب وارد شود نتیجه و آثار آن دهها سال بعد خود را نشان می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار