دبیر انجمن صنفی حمل و نقل بندرعباس گفت: رونق حمل و نقل داخلی و رفع موانع فعالیت شرکت‌های فعال در این بخش، زمینه‌ساز رشد، پیشرفت و توسعه ملی است.
کد خبر: ۱۷۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ 03 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، رضا مصباح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بندرعباس اظهار داشت: هرمزگان با توجه به گستردگی در سواحل شمالی خلیج فارس و دارا بودن ظرفیت‌های کم‌نظیر در حوزه حمل و نقل، یک استان بسیار استراتژیک به شمار می‌رود که هماهنگی میان بخش‌های حمل و نقلی آن اهمیت فراوانی دارد.
 
وی با بیان اینکه شهرهای مختلف استان هرمزگان به لحاظ قرارگیری در مسیر کریدور شمال - جنوب و کریدور شرق به غرب اهمیت فراوانی در توسعه کشور دارند، افزود: بخش حمل و نقل وظیفه اصلی جابه‌جایی کالا در کشور را به عهده دارد و ظرفیت حمل و نقل جاده‌ای در کشورمان با توجه به توسعه روزافزون راه‌ها و مسیرهای ارتباطی در حال افزایش است.
 
دبیر انجمن صنفی حمل و نقل بندرعباس ادامه داد: اگر چه توسعه مسیرهای ریلی در کشور قابل توجه بوده اما سهم بخش جاده‌ای در حوزه حمل و نقل کالا بیش از 90 درصد است و هماهنگی میان شرکت های حمل و نقلی به‌خصوص آن دسته از شرکت‌هایی که در استان هرمزگان حضور دارند، ضروری است.
 
وی یکی از رسالت‌های انجمن صنفی حمل و نقل کالا در بندرعباس را ایجاد هماهنگی ساختاری میان شرکت‌های حمل و نقل و ادارات و دستگاه‌های مربوطه عنوان کرد و بیان داشت: باتوجه به سیاست‌های دولت در دوران پساتحریم و تمایل گسترده شرکت‌های حمل و نقل دریایی در جهان برای پهلوگیری کشتی‌هایشان در بندر شهید رجایی و دیگر بنادر هرمزگان، وظایف شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای دو چندان خواهد شد.
 
مصباح اظهار کرد: موقعیت منحصربه‌فرد کشورمان در جهان و امکان دسترسی کشورهای حاشیه دریای خزر به آب‌های آزاد از طریق ایران موجب شده تا تمایل کشورها به همکاری و تقویت ارتباطات با ایران در بخش حمل و نقل افزایش یابد و باید از این ظرفیت برای توسعه محورهای مواصلاتی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در جاده‌ها به عنوان بستر توسعه پایدار استفاده کرد.
 
دبیر انجمن صنفی حمل و نقل بندرعباس با تقدیر از اقدامات اداره کل حمل و نقل و مهندس مجرد و معاونین ایشان در زمینه ایجاد فضای همدلی میان بخش خصوصی و بخش دولتی اظهار کرد: رونق حوزه حمل و نقل هرمزگان نه تنها موجب حفظ اشتغال فعلی است بلکه توسعه و پیشرفت کشور را به دنبال دارد.
 
وی ظرفیت موجود در بخش حمل و نقل در هرمزگان را در کشور کم نظیر ارزیابی کرد و گفت: برنامه‌ریزی راهبردی به منظور برداشتن موانع پیش روی فعالیت شرکت‌های فعال و هماهنگ‌سازی ضوابط و مقررات مرتبط با این حوزه در جهت نقش‌آفرینی بهتر آنها در اقتصاد مقاومتی آغاز شده و امیدواریم در آینده شاهد دستاوردهای مطلوب این برنامه‌ریزی‌ها باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار