در ایام تعطیلات نوروزی بیش از 50 پزشک و پیراپزشک داوطلب، در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال‌ احمر استان همدان حضور یافته‌اند.
کد خبر: ۱۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴ 28 March 2015

در ایام تعطیلات نوروزی بیش از 50 پزشک و پیراپزشک داوطلب، در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال‌ احمر استان همدان حضور یافته‌اند.

به گزارش  فارس ؛ جمعیت هلال‌احمر یک نهاد خدمت‌رسان است که با روی گشاده از آحاد مردم با هر تخصص علمی، فنی، فرهنگی و پزشکی و با هر میزان درآمد مالی استقبال می‌کند تا این توانمندان و توانگران دست به دست هم داده و با دستگیری از نیازمندان، آلام بشری را تسکین دهند.

در این میان جمعیت هلال‌احمر استان نیز از این کاروان نوع‌دوستی بی‌نصیب نمانده و از استاندار گرفته تا برخی رؤسای انجمن‌های ادبی استان و از کودک دستفروش خیابان بوعلی گرفته تا سالمندان سرای سالمندان یاس سفید را به عضویت افتخاری خود درآورده تا در نقش واسطه‌ای امین از برخی کمک‌های نقدی و غیر نقدی دریافت کرده و این کمک‌ها را به برخی دیگر اهدا کند.

در همین راستا پزشکان و پیراپزشکان، این فرشتگان سفیدپوش را نیز از نظر دور نداشته و با ارسال دعوت‌نامه، تعداد زیادی از آن‌ها را به عنوان عضو داوطلب هلال‌ احمر معرفی کرده تا هرجا که نیاز باشد چون حضور در ایستگاه‌های سلامت یا اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم از خدمات داوطلبانه و بی‌چشمداشت این فرشتگان حالا سرخ و سفیدپوش استفاده کند.

در طرح امداد نوروزی 94 نیز پزشکان پیراپزشکان داوطلب به یاری نجاتگران هلال احمر آمده و در قالب طرح ملی «داوطلب یار امداد و نجات» خدمت‌رسان مسافران نوروزی شده‌اند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان که خود از پزشکان حاذق است، در ایام تعطیلات نوروزی بیش از 50 پزشک و پیراپزشک داوطلب، در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر این استان حضور یافته‌اند.

در این نوشتار پای گفت‌گوی دکتر ناصر نوری و دختر او، نسترن نوری، پزشک و پیراپزشک داوطلب نشسته‌ایم:

دکتر نوری با بیان اینکه خدمت‌رسانی به همه کسانی که نیازمند کمک هستند، وظیفه‌ای اخلاقی است، از عضویت چندساله خود در جمعیت هلال‌احمر سخن گفت و افزود: طبق این وظیفه اخلاقی هر انسانی موظف است به هم‌نوع خود بدون توجه به نژاد، مذهب و ملیت او کمک کند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا هلال‌ احمر را برای ادای این وظیفه اخلاقی انتخاب کرده‌اید؟ گفت: از یک سو پزشکان تلاش برای نجات جان انسان‌ها را به افراد داخل کشور خود محدود نمی‌کنند و از سوی دیگر جمعیت هلال‌احمر یک سازمان و تشکیلات جهانی است و بنابراین عضویت در این نهاد و حرکت در مسیر آرمان‌های آن، گزینه مناسبی برای خدمت به مردم است.

او که رئیس گروه مهارت خانه داوطلب جمعیت هلال‌احمر شهرستان همدان است، کمک به نسل بشر را هدف خود از فعالیت داوطلبانه در هلال‌احمر عنوان کرد و با بیان اینکه در تیررس این هدف، رضایت خدای متعال نهفته خواهد بود، تصریح کرد: این خدمت توأم با لبخند پروردگار آرامشی نصیب انسان می‌کند که با هیچ چیز دیگر به دست نمی‌آید.

این پزشک داوطلب از حضور خود در طرح‌های داوطلبانه سازمان داوطلبان هلال احمر در استان‌های مختلف کشور سخن گفت و افزود: چندین بار هم از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت برای خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات و مکه مکرمه معرفی شده‌ام اما متأسفانه هنوز موفق نشده‌ام در این چنین سفرهایی، همسفر زائران باشم.

از دکتر نوری پرسیدیم که آیا دختر خود را تشویق به فعالیت در هلال‌احمر کرده؟ که او با اطمینان کامل پاسخ داد «قطعاً» و در توضیح گفت: جوانان باید در آغاز جوانی با اصول خدمت به هم‌نوع و دستگیری از نیازمندان آشنا شوند.

وی در ادامه از لزوم مشارکت جوانان در فعالیت‌های سالم اجتماعی سخن گفت و افزود: با شناختی که از روال کار در جمعیت هلال‌ احمر و اهداف عالی آن داشتم فرزند خود را به فعالیت در قالب برنامه‌های این نهاد تشویق کردم.

نسترن، دختر دکتر نوری، مامایی خوانده و به عنوان پرستار در کنار پدر خود در شیفت‌های نوروزی طرح «داوطلب یار امداد و نجات» حضور یافته است.

او با ابراز خرسندی از حضور در کشیک‌های امدادی و کسب تجربه‌های تازه، خدمت به انسان‌ها را خدمتی ارزشمند عنوان کرد و افزود: شاید مسافری که به دلیل سردرد شدید به پست‌های امداد نوروزی هلال احمر مراجعه کرده و از دست من پس از کنترل فشار خونش، یک قرص سردرد می‌گیرد را دیگر تا پایان عمر نبینم اما خوشحالم که در همین یک ملاقات، تصویر خوبی از پزشکان و پرستاران داوطلب در ذهن او ساخته‌ام.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار