معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: این مجموعه در راستای تمرکز زدائی اقدام به برگزاری جشنواره ها در دیگر استانها و بلکه در روستاها کرده است.
کد خبر: ۱۷۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹ 26 January 2016
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: این مجموعه در راستای تمرکز زدائی اقدام به برگزاری جشنواره ها در دیگر استانها و بلکه در روستاها کرده است.

به گزارش ایرنا،مرتضی طاهریان  در آیین رونمایی از جشنواره ملی آواها و نغمه های آسمانی اظهار کرد: مجموعه کانونهای مساجد به بلوغ ویژه ای دست یافته اند بگونه ای که افزون بر 21 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کارکرد اصلی این کانون ها هنری است این مجموعه تمامی تلاش و اولویت خود را به فعالیت های فرهنگی و هنری معطوف کرده است.

وی در توصیف کارکرد هنری مساجد مثال زد: زیباترین آثار، نقش و نگار و خطوط در پیکره مساجد دیده می شود و برگزاری جشنوراه های مختلف به طور حتم گامی در راستای احیای هنر در مساجد است.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: سیاست حوزه فرهنگی و هنری کانون مساجد تلاش در راستای تمرکز زدائی بوده بگونه ای که بیشتر جشنواره ها در مناطقی به دور از پایتخت برگزار می شود.

طاهریان اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر مراکز استان و شهرستانها برخی از جشنواره ها در روستاها برگزار می شود و به زودی جشنواره ای در یکی از روستاهای هرمزگان برگزار خواهد شد و میهمانان در منازل روستائیان اسکان داده می شوند.

وی گفت: جشنواره کشوری آواها و نغمه های آسمانی بعلت نشات گرفتن از بطن مساجد در جریان انقلاب و بعد از انقلاب، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: در حال حاضر یک هزار و 80 گروه سرود فعال در مسجد کشور شناسایی شدند که 135 گروه برای حضور در هفتمین جشنواره کشوری آواها و نغمه های آسمانی اعلام آمادگی کردند.

طاهریان بیان کرد: 150 گروه به مرحله نیمه نهایی راه یافته و از این تعداد 12 گروه به مرحله پایانی راه یافته و در جشنواره اجرای زنده سرود دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار