مديرعامل شركت مادرتخصصی عمران مسكن‌سازان استان فارس گفت: ۳۵ درصد جمعیت شیراز در بافت فرسوده زندگی می کنند که در زمان خطر خدمات رسانی به آنها بسیار مشکل است.
کد خبر: ۱۶۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 25 January 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:اشرفی صبح دوشنبه در نشست خبری وضعیت تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده، گفت: حدود هزار و ۷۰۰ هكتار از مساحت شيراز بافت فرسوده است که ۳۸۰ هكتار ان بافت تاریخی است.

وی ادامه داد: اما باید به این نکته نیز توجه داشت که شیراز بر روی خط زلزله قرار دارد که با وضعیت مساحت بافت قدیمی و فرسوده شیراز باید احساس خطر بیشتری کرد.

مديرعامل شركت مادرتخصصی عمران مسكن‌سازان استان فارس تاکید کرد: زمانیکه ۳۵ درصد جمعیت در بافت فرسوده زندگی می کنند باید به دنبال راهکارهای مختلفی برای بازسازی این منطقه داشت زیرا در حال حاضر نیز خدمات رسانی به این مجموعه بسیار مشکل است.

اشرفی یادآور شد: راه اندازی خانه محله از جمله مباحثی بود که برای شروع بازسازی این محدوده در نظر گرفته شد که در حال حاضر نیز تاکنون ۷ خانه محله فعالیت خود را اغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ دفتر تسهیلگری در شیراز فعال است، گفت: یکی از رویکردهای این مجموعه مرمت بناهای تاریخی است که در این خصوص بازسازی ۱۱ خانه تاریخی در شیراز مد نظر قرار گرفته است.   

اشرفی با اشاره به اينكه اكنون ۱۰ دفتر تسهيلگری در شيراز فعاليت می ‌كند، گفت: يكی از رويكردهای اين شركت مرمت بناهای تاريخی است كه در شيراز مرمت ۱۱ خانه تاريخی در دستور كار قرار گرفته كه با توجه به تشكيل كارگروه مرمت، از وجود اساتيد معماری و مرمت استان فارس و كشور در اجرای اين برنامه استفاده خواهد شد.

مديرعامل شركت مادرتخصصی عمران مسكن‌سازان استان فارس با بیان اینکه تسهیلات جدید برای بهسازی بافت تاریخ و فرسوده مد نظر قرار گرفته است، گفت: برای ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسكونی، تسهيلاتی به ميزان ۵۰ ميليون تومان با ۲ سال دوره مشاركت و ۱۰ سال دوره بازپرداخت در نظر گرفت شده است.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۶۹ واحد مسكونی در سال ۹۳ و تعداد ۷۴۵ واحد مسكونی از ابتدای سال ۹۴ تاكنون برای دريافت تسهيلات به بانك‌ها معرفی شده‌ است.

مديرعامل شركت مادرتخصصی عمران مسكن‌سازان استان فارس یادآور شد:۲۴ بانك عامل برای پرداخت اين تسهيلات معرفی شده بود كه بانك‌های ملی، ملت، سپه، تجارت، مسكن و رفاه كارگران همکاری مناسبی دارند.

اشرفی یادآور شد: در استان فارس ۳۳ پهنه بافت فرسوده وجود دارد كه در تعاريف جديد بافت ناكارآمد نامگذاری شده که ۱۵ پهنه جديد هم به آن افزوده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار