رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای سال 93 تا کنون بیش از 185 هزار زائر حرم مطهر رضوی در دوره‌های«حرم‌شناسی» شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳ 28 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی آستان قدس رضوی، جواد هاشمی نژاد با اعلام این خبر بیان داشت: این دوره‌ها به دو صورت «فردی» و «گروهی» برگزارشده است.

وی با اشاره به استقبالی که کاروان‌ها و اردوهای زیارتی از دوره‌های حرم شناسی داشته‌اند، ابراز داشت: در سال جاری بیش از 185 هزار نفر در قالب 745 گروه در این دوره‌ها شرکت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 هزار نفر به صورت فردی در این دوره ها شرکت کرده اند، خاطرنشان کرد: وجود اماکن متبرکه و ابنیه تاریخى در حرم حضرت رضا(ع) و سؤالات فراوان زائران پیرامون تاریخچه این بناها سبب شد که اداره پاسخ گویى به سؤالات دینی آستان قدس رضوی واحد حرم‌شناسی را راه‌اندازی کند.

برنامه های «حرم شناسی»

هاشمی نژاد با بیان اینکه دوره‌های حرم‌شناسی گروهی به صورت تورهای حرم گردی و نمایش اسلاید برگزار می‌شود، اظهار داشت: «بیان زندگى و فلسفه هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو»، «معرفى اماکن متبرکه و بیان تاریخچه آن‌ها»، «معرفى مشاهیر مدفون در حرم مطهر» و «معرفى آیین‌ها و مراسم خاص حرم مطهر رضوی» از موضوعاتی است که در این دوره‌ها به آن پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام از کاروان‌های زیارتی در مدرسه پریزاد برای دوره‌های حرم‌شناسی انجام می‌شود، افزود: پس از تعیین زمان بازدید توسط واحد حرم‌شناسى، یکى از کارشناسان این واحد جهت معرفى اماکن و بیان توضیحات لازم پیرامون سابقه تاریخى اماکن و ... گروه را همراهی می‌کند.

این مقام مسول در آستانقدس رضوی با اشاره به دوره‌های فردی«حرم‌شناسی» گفت: افراد با مراجعه به دفتر حرم شناسى واقع در مدرسه پریزاد و بیان سوال‌هاى خود، پاسخ‌هاى لازم را از کارشناس مربوط دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار