بیش از یک ماه تا برگزاری دو انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باقی‌مانده است و در این مدت قطعاً شاهد تبلیغات مختلف و متنوع کاندیداهایی هستیم که احراز صلاحیت شده‌اند.
کد خبر: ۱۶۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 24 January 2016

بیش از یک ماه تا برگزاری دو انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باقی‌مانده است و در این مدت قطعاً شاهد تبلیغات مختلف و متنوع کاندیداهایی هستیم که احراز صلاحیت شده‌اند.

به گزارش ایسنا،‌ نکته قابل تأمل احترام به حق انتخاب مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و رعایت امانتداری از سوی مسئولان و اخلاق‌مداری از سوی رقبای انتخاباتی است.

امام خمینی(ره) در همین باب توصیه کردند که «باید اخلاق همه در انتخابات، اخلاق اسلامی باشد.» ایشان به مردم سفارش کردند که «زمام کشور را به کسی بدهید که مؤثر در مقررات کشور باشد، چشم‌هایتان را باز کنید و با مطالعه و دقت افرادی را تعیین کنید که جمهوری اسلامی را بخواهند، طرفدار مردم و امین باشند و انحرافات مکتبی نداشته باشند.» پس از 37 سال ایستادگی تکلیف ملت همیشه در صحنه ایران کاملاً مشخص است؛ این مردم رنج دیده در تمام طول تاریخ ثابت کردند تا پای جان برای حفظ ارزش‌های دینی، اعتقادی، انسانی، اخلاقی و ملی‌شان می‌ایستند و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود.

طی دهه‌های اخیر بار اصلی فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها بر دوش همین مردم بود که با وجود تنگناهای بسیار، جانانه پای نظام و انقلاب ایستادند و شانه خالی نکردند. قدر مسلم ملت دوباره پای صندوق‌های رأی خواهند آمد، حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد و انتخابات باشکوه تمام‌تر برگزار می‌شود اما نکته کلیدی کاندیداهایی هستند که این توانایی را در خود دیده‌اند به عنوان نماینده نزدیک به 80 میلیون نفر وارد بهارستان شوند؛ آیا آنها از خود پرسیده‌اند «صدای رسایی برای ملت خواهند بود؟!»

رهبر معظم انقلاب(مدظله عالی) با تأکید بر اینکه رأی مردم، حق‌الناس است، تصریح کردند «رقابت، غیر از خصومت و تهمت‌زنی متقابل است، رقابت به معنی اثبات خود با نفی دیگری نیست، رقابت ، دادن وعده‌های خلاف قانون برای جلب نظر مردم نیست.»

بی‌تردید کاندیداهایی که همین موضوع کلیدی را رعایت نمی‌کنند و با دادن وعده وعیدهای پوچ و توخالی و خارج از حدود وظایف و چارچوب توانمندی‌های‌شان سعی در جذب آرای مردم شهر و روستا دارند، راه به جایی نخواهند برد.

از سوی دیگر مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس «قانونگذاری» است نه احداث پروژه‌های عمرانی، جابجایی مدیران و مسئولان، ایجاد اشتغال و ...

در یک نگاه اجمالی مشاهده می‌کنیم در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف کشور با خلأهای قانونی مواجه هستیم، خلأهایی که سال‌هاست کسی برای رفع آنها آستین بالا نزده و عدم توجه بدان مشکلات عدیده‌ای را به مردم تحمیل کرده است؛ قاچاق کالا و سوخت، برخورد با معتادان، مسائل مرتبط با مدیریت شهری، کودکان کار، کودک آزاری ، نبود سختی کار برای رانندگان پایه یک برون شهری، بیمه خبرنگاران و نبود امنیت شغلی برای آنها، تخلفات پزشکی و ...

بی‌تردید کسانی که به امید تصاحب کرسی‌های بهارستان با شعار احقاق حقوق ملت به عرصه رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی قدم نهاده‌اند، مسئولیتی خطیر بر دوش خواهند داشت و باید آگاه باشند که رفع مشکلات قانونی و وضع قوانین راهگشا و راهبردی برای رفاه حال ملت و رشد و توسعه همه‌جانبه کشور و ساختن ایرانی توانمندتر، وظیفه اول و آخر منتخبین مردم است. در این مسیر پُر فراز و نشیب افراد ضعیف، غیرمتعهد و ناسالم که تنها به دنبال منافع شخصی و حزبی هستند، دردی از مردم دوا نخواهند کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار