استاندار هرمزگان به همراهی جمعی از مدیران بخش دولتی و خصوصی به منظور شرکت در نمایشگاه ظرفیت ها و توانمندی های هرمزگان در بندر خصب استان مسندام عمان عازم این کشور شد.
کد خبر: ۱۶۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 23 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، استاندار هرمزگان روز گذشته پیش از سفر اظهار داشت: شرکت در نمایشگاه توانمندی های هرمزگان در بندر خصب و نمایشگاه وزارت صنایع و معادن در شهر مسقط عمان و دیدار با استانداران این دو شهر از جمله برنامه های این سفر است.

جاسم جادری تصریح کرد: این سفر به دعوت استاندار مسندام عمان صورت می گیرد و تفاهم نامه های تجاری بین دو استان امضا می شود.

وی با اشاره به وجود مرز آبی مشترک میان ایران و عمان و نزدیکی این کشور به استان هرمزگان، افزود: ایران و عمان از گذشته تا کنون روابط مناسب و خوبی با یکدیگر داشته اند.

جادری تصریح کرد: در این شرایط استان هرمزگان نیز با توجه به ظرفیت های مناسبی که برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با عمان دارد، می تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: وجود مناطق آزاد کیش و قشم، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و استقرار صنایع بزرگ، مجتمع بندری شهید رجایی و همچنین صنعت کشتی سازی از جمله ظرفیت های مهم هرمزگان برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

استاندار هرمزگان گفت: انتقال دانش در زمینه خدمات حمل دریایی، صنایع و معادن، مسافربری، شیلات و کشاورزی و رونق صادرات و واردات در این بخش از اهداف برپایی نمایشگاه و دیدار از این کشور است.

جادری خاطرنشان کرد: راه اندازی هفتگی خط زنجیره ای مسافری بنادر عمان به بندرعباس، قشم و جاسک و ایجاد خط 15 روزه کانتینری به ظرفیت 200 تی ای یو کانتینر و سه هزار تن فله از برنامه های در دستور کار این سفر است.

لازم به ذکر است، هیات هرمزگانی از بندر شهید باهنر بندرعباس با کشتی مسافری الحلانیات راهی بندر خصب در کشور عمان شدند.

براساس برنامه ریزی های انجام شده نمایشگاه توانمندی ها و ظرفیت های هرمزگان در روز چهارم بهمن ماه در شهر خصب استان مسندم کشور عمان افتتاح می شود.

آئین افتتاح این نمایشگاه با حضور استاندار هرمزگان و مقامات و مسئولان عالی رتبه استان مسندم عمان در شهر خصب انجام خواهد شد.

پیش از این اعلام شده بود ، نمایشگاه مذکور در روزهای 24 تا 26 آذرماه در شهر خصب استان مسندم با حضور بیش از 40 نفر از تولیدکنندگان، بازرگانان و مسئولان دو استان در زمینه های صنعت ، معدن، تجارت و کشاورزی برگزار می شود.

نمایشگاه توانمندی های ایران نیز از ششم بهمن ماه در شهر مسقط عمان برپا می شود و دیدار با استاندار مسقط نیز از جمله برنامه های استاندار هرمزگان در سفر به عمان است.

کشور عمان یکی از بهترین کشورهای دارای روابط سیاسی با ایران است و بازار کشور عمان از جمله بازارهای هدف تجار هرمزگانی است که فاصله نزدیک و کاهش هزینه های حمل و نقل، اشتراکات فرهنگی و مذهبی، علاقمندی مردم عمان به تولیدات ایران، تجربه موفق بازرگانان هرمزگان در کشور عمان ، اهمیت حضور تجار این استان در بازار عمان را دوچندان کرده است.

کشور عمان هم اکنون با دارا بودن 310 هزار کیلومتر مربع مساحت، دومین کشور بزرگ حوزه خلیج فارس می باشد و به طور قطع این وسعت، شرایط خاصی برای برنامه های توسعه ای این کشور فراهم کرده است.

کشور عمان با برخورداری از 94.8 تولید ناخالص ملی، نرخ تورم 1.6 و 10 میلیارد دلار بدهی خارجی گزینه خوبی برای انجام مبادلات تجاری با کشور ایران است.

طبق آمار موجود در نیمه نخست سال 94 حجم صادرات به کشور عمان 172 میلیون دلار و 43 میلیون دلار حجم واردات به این کشور بوده که این ارقام نشان دهنده موازنه مثبت تجاری کشور عمان است.

مناطق آزاد و ویژه ، صنایع بزرگ ، 22 بندرصیادی، خطوط حمل نقل ریلی ، دریایی ، هوایی و زمینی و دسترسی اسان به آبهای آزاد از جمله مهمترین مزیتهای استان هرمزگان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار