مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در پنجمین همایش خیرین مدرسه ساز منطقه رضویه گفت: نشان اقتدار دولت مدرسه است و باید بر این موضوع توجه ویژه ای صورت گیرد.
کد خبر: ۱۶۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ 21 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، دکتر سید جواد حسینی مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در پنجمین همایش خیرین مدرسه ساز منطقه رضویه گفت: در خراسان رضوی بیش از ۳ هزار خیر مدرسه ساز داریم که در منطقه رضویه نیز نیک اندیشان زیادی وجود دارند که ۴۵ مدرسه از مجموع مدارس موجود در این منطقه را خیرین نیک اندیش ساخته اند.
 
وی با اشاره به هفته شوراهای آموزش و پرورش افزود: در ۷۵۰ منطقه آموزش کشور ۷۵۰ شورای آموزش و پرورش هم وجود دارد که بیش از ۹ هزار مسئول دولتی و غیر دولتی عضو شوراهای آموزش و پرورش در کل کشور هستند که فقط در استان خراسان رضوی ۴۱ شورا وجود دارد که نزدیک به ۵۰۰ مسئول دولتی و غیر دولتی مشغول به انجام وظیفه هستند.
 
حسینی خاطر نشان کرد: در استان خراسان رضوی این شوراها در طول ۲ سال گذشته بیش از ۵ هزار مصوبه برای ارتقاء نظام تعلیم و تربیت داشته است که مصوبات از لحاظ کیفی و کمی بیش از ۹۰درصد آنها اجرایی شده است و هدف عمده شوراها این است که بتواند از مجموعه امکانات جامعه برای پیشبرد نظام های آموزشی استفاده کند.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تصریح کرد: ماه گذشته مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان به پرسنل در کل کشور حقوق پرداخت شده است که این مبلغ در مجموع یک سال به ۲۴ هزار میلیارد تومان می رسد و این در حالی است که کل بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۴ فقط ۲۴ هزار میلیارد تومان است.
 
وی با ابزار خرسندی از اینکه در پیشبرد امکانات آموزشی مردم از دولت سبقت گرفته اند بیان کرد:حتی موفقیت دیپلماسی مدیون اقتدار درونی مردم است و تیم مذاکره کننده هسته ای از اقتدار درونی با تدبیر برای قدرت بیرونی استفاده نمود.
 
حسینی ادامه داد:مشهد در ۱۷ سال پیش بنیان گذار انجمن خیرین مدرسه ساز بوده که خیرین ضریب نفوذ مشارکت در احداث مدرسه را قدرت بخشیده اند.
 
وی لازمه پیشرفت کیفیت آموزش و پرورش را استاندارد سازی فضا و تجهیزات،استاندارسازی منابع انسانی و استاندارسازی رویه ها و فراگردها دانست و بیان کرد:آموزش و پرورش به لحاظ کیفی و کمی در راس نهادهای دولتی است چرا که از لحاظ کیفی یک نهاد انسان ساز و از لحاظ کمی ۶۰ درصد نیروی انسانی در آموزش و پرورش می باشد.
 
وی آموزش و پرورش را یک نهاد فرابخشی خواند و افزود:با کارکرد صحیح آموزش و پرورش همه نهادها و مراجع به طور حتم بهتر خواهند شد و امیدواریم با این نگاه که فرهنگ را در صدر بنشانیم و آموزش و پرورش را در رتبه اول مشاهده نماییم باید تعلیم و تربیت را در مرکز نگاهها قرار بدهیم.
 
حسینی در پایان گفت: ان شاءالله شاهد توسعه پایدارتر و ایران آبادتر در آینده ای نزدیک باشیم و در این راستا به شما خیرینی که به استانداردسازی مدارس کمک می کنید درود می فرستیم.
 
شبستان
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار