مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل از کاهش 15 درصدی مصرف فرآورده های نفتی در استان اردبیل طی 9 ماهه گذشته از سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۶۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 20 January 2016

به گزارش ایرنا، محمود آقامحمدیان روز چهارشنبه در بازدید از ناحیه پارس آباد گفت: مصرف فرآورده های نفتی در منطقه اردبیل طی 9 ماهه سال جاری 638 میلیون و 378 هزار لیتر بود که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، 15 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: بیشترین کاهش با 52 درصد در مصرف نفت کوره بود که از هفت میلیون و 700 هزار لیتر در سال گذشته به سه میلیون و 690 هزار لیتر در 9 ماهه سال جاری رسید.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل بیان کرد: نفت گاز با کاهش 24 درصدی به 344 میلیون و 546 هزار لیتر و نفت سفید نیز با 15 درصد کاهش در مصرف به 51 میلیون و 140هزار لیتر رسیده است.
او اضافه کرد: میزان مصرف گاز مایع بدون تغییر در سال جاری نیز 14 هزار و 921 تن بوده اما مصرف بنزین موتور سه درصد افزایش یافته و به 232 میلیون لیتر رسید.
آقامحمدیان ادامه داد: افزایش مصرف بنزین معمولی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل افزایش مسافرت های درون استانی و کاهش 52 درصدی مصرف نفت کوره ناشی از تامین گاز شهری از طریق شرکت گاز برای صنایعی مانند کارخانه سیمان و آجر پزی هاست؛ کاهش مصرف نفت گاز هم با استفاده از نیرو گاه سیکل ترکیبی سبلان از گاز طبیعی ممکن شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار