رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت شهری نیازمند فضای فیزیکی مناسب برای ارائه خدمت است، گفت: متاسفانه در حال حاضر این شرایط در بیش از 38درصد مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه‌های سلامت شهری فراهم نیست.
کد خبر: ۱۶۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 20 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، قاسم جان بابایی در جمع مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان مازندران با اشاره به اینکه یکی از افتخارات ما در دولت تدبیر وامید ساخت بیش از 130 خانه بهداشت در سطح استان در سال 1393 است و تمامی خانه‌های استیجاری تبدیل به ملکی شده است، عنوان کرد: در سال 1394 نیز 40 مرکز بهداشتی درمانی روستایی در استان احداث می‌شود که تمامی اعتبارات این مراکز از محل اعتبارات دانشگاه تامین شده است و در هفته دولت سال 1395 به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره هدف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در فراهم کردن بستر مناسب برای ارائه خدمات مطلوب به مردم است، اظهار کرد:تکمیل شبکه بهداشت و درمان در سطح کشور یکی از تکالیفی است که وزیر بهداشت به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد.

جان بابایی با بیان اینکه برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت شهری نیازمند فضای فیزیکی مناسب برای ارائه خدمت است، یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر این شرایط در بیش از 38درصد مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه‌های سلامت شهری فراهم نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار امیدواری کرد: با حمایت شوراهای اسلامی، شهرداران و خیرین سلامت شهرهای مختلف استان در تامین زمین شهری و همچنین مشارکت در ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه‌های سلامت شهری زمینه ارائه خدمات بهتر به شهروندان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت در مناطق شهری استان مازندران با تاکید بر ارائه خدمت توسط تیم پزشکی خانواده با حضور پزشک خانواده و کارشناس مراقب سلامت با بهره‌گیری از حدود 500 نفر پزشک خانواده در شهرهای بالای 20 هزار نفر استان در حال اجرا است، یادآور شد: در مناطق روستایی نیز بالغ بر 390 نفر پزشک خانواده ارائه خدمات سلامت به جمعیت روستاها و شهرهای زیر20 هزار نفر را انجام می‌دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار