برخی اصلاح‎طلبان با این استنباط که کاندیدایی در حوزه انتخابیه برایمان باقی نمانده نسبت به نتایج بررسیها و انطباق با ماده 28 برای اغلب نامزدها، تدارک اعتراض قانونی را در سرلوحه خود قرار داده اند.
کد خبر: ۱۶۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 17 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، آنهایی که اهل تلگرام هستند خوب می‎دانند دوستانشان تا چه ساعتی از شبانه‎روز آنلاین بوده‏اند یا حتی شبها چه ساعتی می‎خوابند و این درحالیست که در اتفاقی نادر دیشب کاربران فضای مجازی تا ساعاتی پس از نیمه شب همچنان در این شبکه‎های ارتباطی حضور داشتند و با توجه به تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور بازار پیام‎های تبریک و تسلیت، جوک‌ مناسبتی همچنین گمانه‎زنی‎ها و شایعات داغ بود.
دیشب پیامکی بین کاربران شبکه‎های مجازی منتقل شد که هرچند درون‎مایه طنز داشت اما در دنیای واقعیت به تقارن چند اتفاق مهم در کشور و یک مناسبت میمون تاریخی اشاره داشت.
این پیامک به همزمانی عجیب توافق تاریخی برجام، تائید یا ردصلاحیت‎ها، واریز یارانه‎ها و مناسبت نوستالوژیک فرار شاه معدوم اشاره داشت که شب گذشته را استثنایی توصیف کرده بود.
اخبار لحظه به لحظه مذاکرات هسته‎ای و حتی چیده شدن صندلی‎ها و آماده شدن سالن کنفرانس، بازنشر پیام‌‎های توئیتری مقامات ایرانی و دبیرکل سازمان ملل در کنار گمانه‎زنی‎های تائید یا ردصلاحیت نامزدهای انتخاباتی و تبریک به دلیل واریز یارانه نقدی مرحله 59 نیز مجموعا فضایی پیامکی را در جامعه ایجاد کرده بود که تا چند ساعت پس از نیمه شب ادامه داشت و خواب را از چشمان مردم ربوده بود.
اما از فضای مجازی و پیامک‎های مناسبتی که بگذریم امروز موعد اعلام نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بود و بر اساس اطلاعاتی که هیئت اجرایی به فرمانداری‎های مرکز حوزه انتخابیه قرار داده‎اند کاندیداهای ردصلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده در جریان این بررسی قرار گرفته‎اند.
بر اساس اعلام سخنگوی هیئت نظارت شورای نگهبان از مجموع بیش از 12 هزار کاندیدا بالغ بر 40 درصد تائید صلاحیت شدند، 25درصد ردصلاحیت را تجربه کردند و صلاحیت 29 درگر احراز نشد.
در مازندران نیز از بین 305 کاندیدای نام‎نویسی کرده اولیه تعداد 12 نفر منصرف شده بودند که 293 باقیمانده در گود انتخابات به نسبت 47درصد تائید شده، 16درصد عدم احراز صلاحیت و 36درصد با کارت قرمز صلاحیت مواجه شدند.
اگرچه شواهد و قرائن نتیجه این مرحله را حساس و استثنایی پیش‎بینی کرده بود اما امروز برخی اصلاح‎طلبان با این استنباط که کاندیدایی در حوزه انتخابیه برایمان باقی نمانده نسبت به نتایج بررسیها و انطباق با ماده 28 برای اغلب کاندیداها، تدارک اعتراض قانونی را در سرلوحه خود قرار داده اند.
حال باید دید با توجه به مهلت 2روزه اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیتها لیست نهایی نامزدها چه تفاوتی با این مرحله خواهد داشت.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار