تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسوولان اجرایی کشور امروز در جلسه علنی قرائت شد.
کد خبر: ۱۶۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 12 January 2016

به گزارش تابناک ایلام، تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسوولان اجرایی کشور امروز در جلسه علنی قرائت شد.

خبرنگار پارلمانی ایسنا، گزارش داد: متن این تذکرات به شرح زیر است:

- چاردولی، نماینده ملایر به وزیر نفت: توضیح علت قطعی گاز سی ان جی شهرستان‌ها و ایجاد اختلال در حمل و نقل شهری.

- جوکار، نماینده یزد و صدوق به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تسریع در رسیدگی به وضعیت کارگران کارخانجات تعطیل شده در سال 94، به وزیر علوم: تسریع در رسیدگی به وضعیت حقوقی و استخدامی اساتید دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، به وزیر اقتصاد: رسیدگی به وضعیت مالی و اعتباری ثامن الحجج و تعیین تکلیف سپرده‌های مردم، به رییس‌جمهور: تسریع در پرداخت مطالبات حقوقی و جبران خدمت فرهنگیان و لزوم جلوگیری از حذف یارانه سوخت تاکسیرانان، هم‌چنین به وزیر نفت: لزوم حمایت از گلخانه‌داران و جلوگیری از پرداخت وجوه اضافه بر حق انشعاب گاز.

- کارخانه‌ای، نماینده همدان به وزیر ارتباطات: ضرورت اقدام فوری برای جلوگیری از اخذ هزینه پیامک‌های ناخواسته دریافتی که موجب نارضایتی عمومی استفاده کنندگان تلفن همراه شده است، به وزیر جهاد کشاورزی: فقدان سیاست کاشت، داشت و برداشت برخی محصولات کشاورزی که سالانه خسارات زیادی وارد می‌کند.

- قاضی‌پور، نماینده ارومیه به وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر کار: رسیدگی سریع به خانواده کارگران فوت شده کارخانه قند نقده در روز گذشته.

- منوچهری و فلاحی باباجان، نمایندگان پاوه و اهر و هریس به وزیر کشور: رسیدگی به بسته شدن مرزهای شیخ سله که باعث نابودی بازارچه‌های مرزی شده است.

- رستمیان، نماینده دامغان به رییس‌جمهور: آموزش عالی برخلاف سیاست‌های ابلاغی جمعیت است.

- اسماعیل‌نیا، نماینده کاشمر به وزیر علوم: عدم رعایت عدالت در جذب و جابه‌جایی هیات‌های علمی در برخی دانشگاه‌های کشور و حاکم شدن فضای باندی به جای فضای شایسته سالاری در جذب و جابه‌جایی شخصیت‌های باتجربه و موثر.

- قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مشهد و کلات به وزیر کار: عدم رعایت دستورالعمل وزارت مربوطه در مورد شرکت نمایندگان دارای اعتبار در کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر در مشاغل سخت و زیان‌آور خراسان رضوی.

- افصلی فرد، نماینده اردبیل به وزیر دادگستری: عدم توجه به مصوبات مربوط به جلسه طرح سوال در کمیسیون حقوقی مجلس، هم‌چنین به وزیر کشور: چرا به رغم مستندات قانونی و مکاتبات مکرر، به حقوق قانونی مردم در برخی استان‌ها سهل‌انگاری می‌شود.

- جدگال، نماینده مردم چابهار به وزیر نیرو: عدم رسیدگی به مشکل آب یکی از روستاهای حوزه انتخابیه.

- فریدونی، نماینده فیروزآباد به رییس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش: لزوم پرداخت عاجل مطالبات و پاداش خدمت بازنشستگان فرهنگی در سال‌های 93 و 94.

- خجسته، نماینده همدان به وزیر آموزش و پرورش: پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بعد از دو سال، به وزیر نفت: احقاق حقوق جایگاه‌های سوخت و پرداخت به موقع حقوق نامبردگان.

- سلیمی، خجسته و قاضی‌پور، نمایندگان محلات، همدان و ارومیه به وزیر علوم: لزوم توجه جدی به تذکرات مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی آن وزارتخانه در جهت ارتقای رشد علمی کشور.

- جوکار، نماینده یزد به وزیران کشور و اقتصاد: تعیین تکلیف سریع سهامداران شرکت پدیده، به وزیر کار: تسریع در پرداخت یارانه خانواده‌های نیازمند که بدون دلیل یارانه آن‌ها حذف شده است.

- خجسته و قاضی‌پور، نمایندگان همدان و ارومیه به وزیر نفت: لزوم توجه جدی به جلوگیری از خام‌فروشی نفت و تقویت بخش‌های پتروشیمی و صنایع مربوط، به رییس‌جمهور: توجه جدی به حذف دستگاه‌های موازی در داخل دولت و کاهش تصدی‌گری آن در موارد قابل واگذاری.

- آریایی‌نژاد، نماینده ملایر به وزیر کار: چرا در قطع یارانه افراد پردرآمد و اختصاص آن به محرومین اقدام عاجل به عمل نمی‌آید.

- دهقان و قاضی‌پور، نمایندگان چناران و ارومیه به وزیر کشور: علت توقف قانون تقسیمات کشوری در دولت یازدهم درخصوص تقسیمات در حوزه انتخابیه.

- شوهانی، نماینده ایلام به وزیران کشور و دادگستری: رفع مشکلات سهامداران پدیده.

- رحمانی، نماینده تاکستان به رییس‌جمهور: تسریع در تصویب و پرداخت خسارات سنگین وارده از طوفان شدید و گردباد به روستاهای حوزه انتخابیه.

- کامران، نماینده اصفهان به وزیر اقتصاد: نجات سپرده‌گذاران موسسه مالی ثامن الحجج.

- علیپور خنکداری، نماینده قائمشهر به وزیر صنعت: علت عدم پرداخت حقوق به کارگران نساجی مازندران.

- وحید احمدی، نماینده کنگاور به وزیر جهاد کشاورزی: پرداخت پول چغندرکاران و ذرت کاران استان کرمانشاه/پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار