فرماندار رومشگان در نشست خبری با خبرنگاران :
فرماندار رومشگان گفت:شهرستان شدن رومشگان به نفع مردم است ودرچینش هیئت اجرایی عدالت رعایت شده است.
کد خبر: ۱۶۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱ 12 January 2016

به گزارش خبرگزاری تابناک  از رومشگان لرستان ،صبح روز دوشنبه 22 دی ماه نخستین نشست خبری وپرسش وپاسخ فرمانداررومشگان با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان انجام گرفت .

در چینش هیئت اجرایی عدالت رعایت شده است

محمد محمدی نژاد فرماندار رومشگان در جمع خبرنگاران گفت: در چینش هیئت اجرایی حوزه انتخابیه رومشگان عدالت رعایت شده است وما افراد مطمئن رابه کار گرفته ایم .

وی با بیان اینکه به عنوان فرماندار مجری قانون هستم عنوان کرد: وظیفه دارم زمینه ها را فراهم کرده واعتماد سازی کنم .

محمدی نژاد افزود: اعتماد سازی من زمانی آغاز می شود که به عنوان مجری قانون هیچگونه گرایش فکری در عمل نداشته باشم.

فرماندار رومشگان اشاره کرد: اگر بگویم من بی فکر وبی اندیشه ام وفاقد نظر سیاسی به سمت کسی هستم دور از واقع است چون آدم منفعل به درد جامعه نمی خوردولی مهم این است که من تفکر وگرایشم را در کار اجرای انتخابات دخالت ندهم.

وی با بیان اینکه اولین مرحله انتخابات گزینش هیئت اجرایی است ادامه داد: معتمدینی از مردم بر اساس قوانین انتخابات از میان تمام اقشارآورده ایم .

وی اضافه کرد: البته نمی شود گفت ما افراد بی طرف راآورده ایم بلکه کسانی در این چینش جای دارند که معتمد مردم هستند ومردم به آنها اعتماد دارند.

محمدی نژاد با بیان اینکه هیئت اجرایی وهیئت بازرسی وافراد روی صندوق ها همه زیر ذره بین ما هستند ، گفت: چینش صحیح هیئتها اولین عامل اعتماد سازی وبالابردن مشارکت حداکثری مردم است واز همه اقشار وگروه های سیاسی در این چینش ها استفاده کرده ایم.

فرماندار رومشگان با تصریح اینکه امر انتخابات مختص به حاکم نیست بلکه متعلق به مردم ومحکی برای خود نظام است، خاطر نشان کرد: انتخابات یک امر جامع است واجزای دیگری هم دارد ودولت به عنوان مجری انتخابات فقط در قسمتی که قانون مشخص کرده پاسخگواست.

وی بااشاره به بحث تعیین صلاحیت ها وانتظار مردم ،افزود: خیلی از شائبه ها در انتخابات طبیعی است.

محمدی نژاد به تجربه پربارخود دربرگزاری چندین دوره انتخابات درادوارگذشته اشاره کردوگفت:فرماندار باید به دنبال سلامت انتخابات باشدوقانون این جایگاه را مشخص کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در بحث چینش هیئت اجرایی از همه طیفها اعم از اصولگرا واصلاح طلب حضور دارند گفت: دربحث چینش ها وظیفه خودم رانجام داده ام ودر این چینش ها تعادل برقرار است.

فرماندار رومشگان با بیان اینکه انتخابات متعلق به مردم است وجناح های سیاسی اعم از اصول گرا واصلاح طلب هم از همین مردم هستند ، عنوان کرد: ما برای قانع کردن یک طیف نیامده ایم ودر بحث چینش ها از هردو طیف سیاسی استفاده شده است.

وی با اشاره به تفاوت شرایط کوهدشت ورومشگان خاطر نشان کرد: هم تجربه کار انتخاباتی دارم وهم منطقه را خوب می شناسم لذا تا جاییکه شناخت داشتم افراد مطمئن وسالمی ازهمه طیفها چینش کرده ایم ومردم رومشگان به آنها اعتماد دارند.

محمدی نژاد درپاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر نامه 408 نفر از اعضای خانواده های شهدا وایثارگران در اعتراض به چینش های هیئت اجرایی حوزه انتخابیه کوهدشت هم گفت: در این زمینه انتقادهایی است ولی شورای نگهبان باید مسئله را بررسی کند.

در بحث امنیت انتخابات با دقت رصد می کنیم

محمدی نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی براهمیت حوزه انتخابیه رومشگان در تاثیرگذاری برسرنوشت انتخابات وتجربه درگیری در دوره قبل در این حوزه با بیان اینکه برای امنیت در امر برگزاری انتخابات تدابیری اندیشیده شده است ، تصریح کرد:براساس انتخابات ادوار گذشته ونزدیک شدن به فضای انتخابات پرونده های انتخاباتی دوره های قبل را مجدداً ارزیابی وآسیب شناسی کرده ایم ونقاط قرمز یا حوزه هایی که در آنجا درگیری بوده را شناسایی کرده ایم .

وی با بیان اینکه شدید ترین درگیری ها در دور قبل در رومشگان بوده است ،عنوان کرد: الان با توجه به امکانات فرمانداری رومشگان بهترعمل می کنیم وتصمیم گیری با خودمان است.

محمدی نژاد خاطرنشان کرد: پس ازتعیین صلاحیت ها کاندیداهارا درامرهمکاری برای امنیت انتخابات توجیه خواهیم کرد.

فرمانداررومشگان با بیان اینکه تعداد صندوق های اخذ رای حوزه رومشگان از 35 صندوق به 42 صنوق افزایش یافته است اشاره کرد : در بحث اختلافات نیز صندوق برخی از روستاها را تفکیک کرده ایم وبرخی روستاهارا نیز براساس افزایش جمعیت اضافه کرده ایم .

محمدی نژاد همچنین هشدارداد: در بحث تبلیغات طبق قانون عمل می کنیم ودرصورت تخطی ادارت ودستگاه های اجرایی برخورد می کنیم.

وی به مبحث تعرفه ها نیزاشاره کرد وگفت: در زمینه تعرفه ها یک قاعده وجود داردوبر طبق این فرمول عمل می کنیم ولی ما برای امنیت انتخابات یک بالانس را به کار خواهیم برد.

شهرستان شدن رومشگان به نفع مردم است

فرمانداررومشگان درادامه نشست خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش اصحاب رسانه در رابطه با تاثیر شهرستان شدن رومشگان بر پیشرفت وزندگی مردم آن گفت:بحث شهرستان شدن رومشگان یک مطالبه دیرینه مردم بوده است .

وی تصریح کرد: تغییرات سیاسی در حوزه های جغرافیایی تاثیر گذاراست واین تغییرات توانست این مطالبه دیرینه مردم را محقق کند.


محمدی نژاد افزود: روند تبدیل رومشگان از بخش به شهرستان اززمان دولت قبل ونمایندگان دوره های قبلی شروه شده بود ولی با پیگیری های نماینده فعلی ودولت جدید اجرایی شد.

نماینده عالی دولت دررومشگان با بیان اینکه برای تبدیل رومشگان به شهرستان همت مضاعفی انجام شد ،عنوان کرد: این اتفاق ازلحاظ فضای ذهنی مردم ما را قانع کرد.

محمدی نژاد با این بیان که با مبدل شدن رومشگان یک سری ملزومات دیگر هم در پی آن وارد شد ،افزود: به دنبال شهرستان شدن رومشگان اعتبارات آن هم تغییر کرد.

محمد محمدی نژاد با یک مقایسه در باره قبل وبعد ازتبدیل شدن رومشگان به شهرستان ادامه داد: قبل از شهرستان شدن اعتبارات ماسرجمع تا دو یا سه میلیارد بودولی با تبدیل شدن به شهرستان 27 میلیارد اعتبار گرفتیم که درمقایسه با برخی از شهرستانها با قدمت سی سال جالب توجه است.

نماینده عالی دولت در رومشگان گفت: همین توجه دولت به حفر چاه های بالای 315 متر برای تامین آب شرب مردم نتیجه شهرستان بودن رومشگان است.

محمدی نژاد با بیان اینکه دولت با قرار دادن رومشگان از بخش به رده شهرستانی در صدد بالابردن شاخص های توسعه در آن است خاطر نشان کرد:رومشگان در حال بالابردن خود در زمینه شاخص های آب ، برق ،گازوبهداشت وامنیت خود است ودر این زمینه به کمک کوهدشت هم آمده است.

فرماندار رومشگان با تاثیر مثبت تبدیل رومشگان به شهرستان تصریح کرد: در فضای سیاسی واجتماعی کشور رومشگان جایگاهی پیدا کرده است وبه عنوان یک حوزه انتخابیه شناخته شده است، ادارات آن دارند مستقل می شوند وخودمان مستقیما به خزانه استان متصل هستیم


محمدی نژادشهرستان شدن رومشگان را یک نقطه حرکت برای آن دانست وگفت: رومشگان با این توجهی که دولت دارد وبا ایجاد این ساختارهای جدیددر زمینه پیشرفت می تواندنسبت به شهرستانهای دیگربسیار جلو بزند.

محمد محمدی نژاد درپایان با بیان اینکه رومشگان وکوهدشت هنوزازلحاظ فرهنگی به یکدیگر وابسته هستند، تاکید کرد: رومشگان براساس سیاستهای دولت ارتقا پیدا کرده است واین ارتقا به نفع مردم است.

گزارش رضا جودکی نژاد تابناک لرستان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار