مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: نرخ طلاق در مناطق شهری همدان کاهش یافت.
کد خبر: ۱۶۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ 10 January 2016

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: نرخ طلاق در مناطق شهری همدان کاهش یافت.

به گزارش تسنیم ، مهرداد نادری فر در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به کاهش 9.3 درصدی نرخ ازدواج در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: نرخ طلاق در مناطق شهری استان همدان امسال کاهش داشته است.

وی با اشاره به افزایش 4.2 درصدی نرخ طلاق در استان همدان بیان کرد: سال گذشته میزان طلاق در مناطق شهری استان با انجام مشاوره‌ و آموزش مهارت‌های زندگی به صفر رسید و در 9 ماهه امسال نرخ طلاق در مناطق شهری استان همدان 4 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه شاهد افزایش نرخ طلاق در مناطق روستایی هستیم، افزود: کاهش میزان ازدواج ناشی از کاهش افراد در سنین ازدواج است و در سال‌های آینده شاهد تغییر هرم جمعیتی در استان خواهیم بود و از طرفی نیز سن تجرد افزایش یافته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز با اشاره به جلوگیری از نشر بدعت‌ها و تظاهرات غیرمعقول و قمه‌زنی در عزاداری امام حسین(ع) اظهار داشت: جریان‌سازی تبلیغی در حوزه‌های آسیبهای اجتماعی با مشارکت شبکه تبلیغی سازمان در مناسبت‌های مذهبی مورد توجه است.

حجت‌الاسلام علی دشتکی افزود: مناسبت‌های مذهبی میزان پوشش تبلیغی در استان همدان به 95 درصد رسیده است و مبلغان اعزامی به بدعت‌زدایی و روشنگری در بین اقشار مختلف مردم می‌پردازند.

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد 437 هیئت مذهبی در استان همدان بیان کرد: 91.3 درصد از هیئات مذهبی استان دارای برنامه کامل و جامعی در مناسبت‌ها هستند و سالانه 120 میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌های مذهبی هزینه می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: 60 درصد هیئت‌های مذهبی استان در مساجد، 20 درصد در حسینیه‌ها، 5 درصد در تکایا و 4 درصد منازل برنامه‌های خود را برگزار می‌کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار