فرماندار سروآباد مهمترین معضل شهرستان سروآباد را مربوط به منطقه حفاظت شده این شهرستان دانست و گفت: قرار گرفتن منطقه حفاظت شده در شهرستان مانع از ایجاد سرمایه گذاری های بخش خصوصی و ماندگاری مردم در روستاها شده است.
کد خبر: ۱۵۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸ 07 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، علی مفاخری در جلسه شورای اسلامی شهرستان سروآباد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، مهمترین معضل شهرستان سروآباد را مربوط به منطقه حفاظت شده این شهرستان دانست و اظهار کرد: بیش از 50 هکتار از اراضی مرغوب شهرستان در محدوده منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو قرار دارد که این امر باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای مردم شده است.

وی گفت: بسیاری از مردم در روستاهای دورافتاده این شهرستان با کمترین امکانات حاضرند سکونت داشته باشند و در مقابل برای امرار معاش و کسب درآمد به توسعه باغات و کشاورزی روی آورند، اما متاسفانه با منع سازمان های محیط زیست و منابع طبیعی روبرو می شوند.

فرماندار سروآباد تصریح کرد: قرار گرفتن منطقه حفاظت شده در شهرستان مانع از ایجاد سرمایه‌ گذاری‌های بخش خصوصی و ماندگاری مردم در روستاها شده است.

وی گفت: ادارات بنیاد مسکن، منابع طبیعی و محیط زیست با تعامل و همکاری نسبت به حل این معضل همت و تلاش کرده و به نوعی آن را مدیریت کنند.

مفاخری بر ضرورت برخورد با زمین خواری، تخریب منابع طبیعی و افرادی که در سطح روستاها به قصد کسب سود و درآمدهای کلان به کارهای غیرقانونی روی می‌آوردند، تاکید کرد.

وی به جایگاه و نقش شوراهای اسلامی و دهیاران اشاره کرد و گفت: مسئولین شهرستانی دهیاران و شوراهای اسلامی را همکار و مشاور خود بدانند و پاسخگوی سوالات آنها باشند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
یادمه خانم ابتکار فرموده بودند دولت یازدهم دولت محیط زیسته
خب دیگه آقای فرماندار هم از زاویه محیط زیست معضل رو پیدا کرده!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
اگه من جای دولت بودم حالا که معضل شهرستان پیدا شده دست به کار میشدم و برای رفع مشکل این منطقه رو جابه جا میکردم مثلا میاوردمش سنندج.
والله بخدا تا کی سروآباد با مشکل سرمایه گذاری مواجه باشه
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
بهترین راه ممکن برای حل این معضل این است که پنجره واحد سرمایه گذاری استان کردستان وارد عمل شده و این منطقه را توجیه کند تا مشکل عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی در کردستان حداقل در یکی از شهرستان ها مرتفع شود
رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
ممکن است هدف فرماندار سرو اباد اراضی ومراتع پیرامون روستاها بوده که در محدوده منطقه حفاظت شده قرار گرفته اند وروستاییان مجاور انها از دخل وتصرف دراین اراضی منع شده اند که ستمی در حق انها محسوب نمی شود علاوه بر ان منطقه کوسالان منطقه بکر ومرتفع میباشدوحفاظت از ان نه تنها مشکل ساز نیست بلکه جای تشکر ودست مریزاد دارد اینکه این موضوع سبب ساز مهاجرت روستاییان شده باشد توجیه نداردشاید سخنان فرماندار هم بد منعکس شده باشد وایشان مخالف حفاظت از محیط زیست نباشد
کرابادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
ولش کنید ... اگر سروآباد صاحب داشت حالا جز بهترین نقاط جهان بود هیچ کارت تبریکی به پای سرو آباد نمی رسد او هم باید یک چیزی می گفت نمی شود در جلسه ساکت می شد !
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار