الهام امین زاده: با توجه به نقش مهمی که خراسان جنوبی با460 کلیومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در تامین امنیت کشور دارد، نیاز است به این استان توجه ویژه ای بشود/ با توجه به بررسی هایی که تاکنون در استان ها انجام داده ایم مشخص شده که نظام حقوقی کشور دچار ضعف است/ بیش از 11 هزار فقره قانون در راستای قوانین منسوخ شده در دست بررسی است
کد خبر: ۱۵۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۰ 05 January 2016

استاندار خراسان جنوبی : در حال حاضر مشكلاتي در بخش حقوقي دستگاه هاي اجرايي وجود دارد و با نقطه مطلوب در اين زمينه هنوز فاصله داريم

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی: باید قراردادهای دستگاه های اجرایی با آگاهی کامل منعقد شود تا حقی از بیت المال پایمال نشود/ در زمینه وصول درآمدهای دستگاه های اجرایی در حال حاضر در استان مشکل داریم و این ضعف باید رفع شود

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی : در قراردادهایی که می خواهیم با دولت افغانستان منعقد کنیم باید در مباحث حقوقی دقت کنیم

 

معاون حقوقي رياست جمهوري گفت: در حال حاضر ۱۰۰ نفر حقوقدان در نهاد رياست جمهوري به بررسي ۱۱۰۰۰ فقره قانون موجود در كشور مي پردازند تا بتوانند با شناسايي قوانين منسوخ در جهت تسهيل امور، گامهاي جدي تري بردارند.

به گزارش تابناک، الهام امین زاده صبح امروز در هفتمين جلسه هماهنگي امور حقوقي دستگاه هاي اجرايي استان، مردم خراسان جنوبی را مردمی آرام، فرهیخته و بافرهنگ توصیف کردو گفت: خراسان جنوبی 460 کلیومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که این استان و امنیت استان نقش مهمی در تامین امنیت کشور دارد و نیاز است توجه ویژه ای به خراسان جنوبی انجام شود.

وی ادامه داد: بعد امنیتی و حقوقی که در این استان وجود دارد باعث تمایز خراسان جنوبی از سایر استان ها شده است و به لحاظ حقوقی نیز باید کارهایی انجام دهیم که مردم این استان به صورت ویژه دیده شوند.

معاون حقوقي رياست جمهوري از فعالیت 17 هزار کارشناس حقوقی و 2 هزار مدیرکل در كنار قوه قضائيه و مقننه در سطح کشور خبر داد و ادامه داد: اين معاونت با در پيش گرفتن سياست فعالانه و پيش گيرانه نقش مهمي در شناسايي و كاهش آسيب هاي حقوقي در سطح دستگاه هاي اجرايي بر عهده دارد.

امین زاده اظهارکرد: کارشناسان حقوقی دستگاه های اجرایی باید افرادی توانمند و متخصص باشند تا بتوانند از حقوق دستگاه های اجرایی به خوبی دفاع کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سعی کرده ایم رویکرد فعال و پیشگیرانه ای را در دولت دنبال کنیم، تصریح کرد: برای شناسایی مشکلات حقوقی استان ها تصمیم گرفته ایم که با حضور در استان ها از نزدیک مشکلات را بررسی کنیم و با توجه به بررسی هایی که تاکنون در استان ها انجام داده ایم مشخص شده که نظام حقوقی کشور ما دچار ضعف است و باید در راستای رفع این ضعف ها اقدام کنیم.

معاون حقوقي رياست جمهوري با اشاره به تهيه و تدوين برنامه ششم توسعه اجتماعي،اقتصادي و فرهنگي كشور، افزود: در اين برنامه ريزي كه كليات آن به تصويب رسيده است چندين پيشنهاد از سوي معاونت حقوقي رياست جمهوري در زمينه هاي آموزشي، پيشگيري و توانمندسازي در بخش‌هاي مختلف ارائه شده است كه اميدواريم ضمن تصويب در هيأت دولت در مجلس شوراي اسلامي نيز به تصويب برسد.

امین زاده تجربه و تخصص را دوعنصر مهم در زمينه مسائل حقوقي در دستگاه هاي اجرايي دانست و افزود:در حال حاضر ۱۰۰ نفر حقوقدان در نهاد رياست جمهوري به بررسي ۱۱۰۰۰ فقره قانون موجود در كشور مي پردازند تا بتوانند با شناسايي قوانين منسوخ در جهت تسهيل امور گامهاي جدي تري بردارند.

وی توانمند سازي را از ديگر سياست هاي كاري معاونت حقوقي رياست جمهوري دانست و افزود:آموزش عقد قرارداد با كشورهاي همسايه و طرف هاي خارجي از جمله امور مهمي است كه در اين زمينه مورد توجه قرارگرفته و بنا داريم اجراي آن از خراسان جنوبي به عنوان اولين استان آغازكنيم.

وجه اله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: حفاظت و پاسداری از اموال و حقوق دستگاه های اجرایی به وسیله افرادی که در حوزه حقوقی مسئولیت دارند دنبال می شود و افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند باید انگیزه و تجربیات خوبی داشته باشند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر مشكلاتي در بخش حقوقي دستگاه هاي اجرايي وجود دارد، گفت: هنوز با نقطه مطلوب در اين زمينه فاصله داريم كه لازم است اقدامات و برنامه ريزي هاي جدي تري در اين زمينه به انجام برسد.

عزیزی نژاد، مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: دستگاه های اجرایی قراردادهای متعددی را منعقد می کنند که این قراردادها بسیار مهم است و دستگاه ها از طریق این قراردادها درآمد کسب می کنند که باید این قراردادها با آگاهی کامل منعقد شود تا حقی از بیت المال پایمال نشود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی در زمینه نظام حقوقی در دستگاه های اجرایی وجود دارد، بخشی از این مشکلات را کشوری اعلام کرد و گفت: در زمینه وصول درآمدهای دستگاه های اجرایی در حال حاضر در استان مشکل داریم و این ضعف باید رفع شود.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی اظهارکرد: کارشناسان حقوقی دستگاه ها باید در زمینه قراردادهایی که منعقد می کنند اطلاع کافی را داشته باشند و از انگیزه کافی برای دفاع از حقوق بیت المال برخوردار باشند.

علوی، مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی نیز گفت: در هر کشور و حکومتی مهمترین عامل بحث امنیت است تا مسئولان به راحتی بتوانند تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه رعایت قوانین و مقررات از شاخص های مهم است که اگر به آن دست یابیم، امنیت برقرار می شود و دولتمردان می توانند با آرامش مسئولیت خود را انجام دهند، افزود:‌ در خراسان جنوبی مردم متدینی وجود دارد که نشان می دهد مسئولان استان هماهنگی و انسجام خوبی دارند و رعایت قوانین و مقررات به درستی انجام می شود.

علوی با بیان اینکه خراسان جنوبی با ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک باید مطالبه گر باشد چرا که اگر درایت مسئولان استان نباشد، وضع بدی حاکم خواهد شد، اظهار داشت: در قراردادهایی که می خواهیم با دولت افغانستان منعقد کنیم باید مباحث حقوقی را دقت کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار