همه امکانات شهر بسیج شده اند
طبق یک سنت حسنه، رهبر معظم انقلاب در روز اول سال جدید در جمع زائران و مجاروان امام هشتم(ع) سخنرانی کرده و به تبیین مهم‌ترین موضوعات سال می‌پردازند.
کد خبر: ۱۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲ 20 March 2015

به گزارش تابناک،در این سخنرانی که در حرم مطهر رضوی برگزار می شود،خیل زائران و مجاروان در روز اول سال  گردهم می آیند تا علاوه بر بیعت دوباره با رهبر معظم انقلاب،از رهنود های ایشان نیز استفاده کنند.

در همین رابطه استاندار خراسان رضوی با اعلام آمادگی کامل مشهد برای سخنرانی رهبر معظم انقلاب گفت: اقدامات مختلفی از سوی ارگان‌های مختلف برای دیدار مقام معظم رهبری انجام شده و از تمام هموطنانی که در شهر مشهد حضور دارند دعوت می‌کنیم برای استفاده از بیانات مقام معظم رهبری در حرم رضوی حضور یابند.

وی افزود: مبادی ورودی شهر مشهد نیز آماده ورود زائران است و و جاده‌ها نیز در سطح استان آماده‌سازی شده و در شهر مشهد نیز جانمایی المان‌ها انجام و 8 میلیون بوته گل در سطح شهر مشهد کاشته شده است.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: اتفاق دیگری که در شهر مشهد رخ داده است، نورپردازی در نوروز 94 در سطح شهر مشهد است که فضاسازی مناسبی صورت گرفته است.

رشیدیان اظهار کرد: کمپ‌ها نیز برای نصب چادر برای زائران در نظر گرفته شده است که این نشان از تلاش گسترده همه ارگان‌ها به‌ ویژه شهرداری مشهد دارد.

همچنین به گفته معاون تبلیغات و ارتباطات آستانقدس رضوی، طبق سنت 26ساله حضرت آیت الله خامنه ای، مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی میزبان سخنرانی عیدانه رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهد بود. این برنامه همزمان با ساعت 15 اول فروردین ماه سال 1394 در رواق امام خمینی(ره) (به دلیل احتمال برودت هوا) شروع خواهد شد.

بنابراین گزارش، در ابتدای برنامه هاشم روغنی از قاریان برتر بین المللی آیاتی چند از کلام الله مجید را قرائت و سپس حاج محمود کریمی و میثم مطیعی به زیارت نامه خوانی و ذکر توسل خواهند پرداخت. مجید یراق‌بافان نیز  اجرای این ویژه برنامه را بر عهده دارد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه صوت این مراسم به صورت همزمان در تمام اماکن متبرکه حرم مطهر به وسعت یک میلیون مترمربع پخش خواهد شد، گفت: از 43 نمایشگر موجود در حرم مطهر نیز پوشش تصویری این مراسم انجام خواهد شد. 

حجت الاسلام حسینی افزود: برای زائران خارجی نیز در رواق دارالمرحمه و رواق غدیر سخنرانی ایشان به صورت همزمان به زبان‌های عربی و اردو ترجمه می‌شود.

بسیج امکانات شهری

شهردار مشهد نیز با اشاره به سخنرانی رهبری در روز اول سال جدید اظهار کرد:همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا بهترین شرایط را برای حضور زائران و مجاروان در حرم مطهر رضوی به منظور شرکت در مراسم سخنرانی رهبری را فراهم نماییم.

سید صولت مرتضوی افزود:خانواده بزرگ شهرداری مشهد نیز همگام با دیگر اقشار در سخنرانی رهبری شرکت خواهند کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار