مسئول بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان همدان از وجود شپش موی سر در بین دانش‌آموزان خبر داد و گفت: آموزش و رعایت نکات بهداشتی از شیوع شپش در مدارس جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۱۵۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 03 January 2016

مسئول بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان همدان از وجود شپش موی سر در بین دانش‌آموزان خبر داد و گفت: آموزش و رعایت نکات بهداشتی از شیوع شپش در مدارس جلوگیری می‌کند.

به گزارش تسنیم ، ژیلا رحیمی با ابراز نگرانی از شیوع شپش در تمام مدارس استان اظهار داشت: با اقدامات پیشگیرانه و آموزش نکات بهداشتی به دنبال مهار شیوع این بیماری هستیم.

وی عامل شیوع بیماری شپش را چسبیدن تخم شپش به ساقه موی سر دانست و افزود: شیوع شپش فقط محدود به مدارس حاشیه شهر و مناطق محروم نیست و در بین مدارس غیرانتفاعی و عادی نیز دیده شده است.

مسئول بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان همدان تصریح کرد: بازدید فصلی از مدارس برای معاینه شپش سر دانش‌آموزان انجام می‌شود و اقدامات پیشگیرانه نیز برای مبتلایان در دوره مشخص مدنظر است.

وی مهم‌ترین عامل ابتلا به این بیماری را عدم رعایت بهداشت فردی دانست و گفت: مربیان بهداشت مدارس خانواده دانش‌آموزانی که مبتلا به شپش هستند را مورد آزمایش و معاینه قرار می‌دهند.

رحیمی افزود: برای مبتلایان به بیماری شپش بعد از تشخیص شامپوی "پرمترین" یک درصد به صورت رایگان تجویز می‌شود که با استحمام مکرر برطرف شود.

وی عنوان کرد: مبتلایان به شپش باید در ابتدا موهای سر را با شامپوی معمولی شست‌وشو دهند و بعد از خشک شدن شامپوی "پرمترین" را به مدت 15 دقیقه بر روی سر ماساژ دهند و در مرحله آخر نیز شامپوی آغشته به سرکه را بر روی سر ماساژ دهند.

مسئول بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان همدان بیان کرد: این نوع درمان تنها 2 بار قابل استفاده است و در صورت عدم رفع عامل شپش باید اقدامات تشخیصی دقیق‌تری انجام شود.

وی افزود: آلودگی به شپش خطرناک نیست اما باید زخم‌هایی که به دلیل خارش بسیار سر حاصل می‌شود مورد مراقبت و کنترل قرار گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار