مدیرعامل منتخب هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات هرمزگان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان صلاحیت و توان رسیدگی به موضوعات مطروحه پیرامون انتخابات خانه مطبوعات را ندارد.
کد خبر: ۱۵۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱ 02 January 2016
 به گزارش تابناک هرمزگان، حسن داوری مدیرعامل منتخب خانه مطبوعات هرمزگان گفت: انتخابات خانه مطبوعات هرمزگان در مسیر کاملا قانونی و با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و اعضای جریان خاصی که به روند برگزاری انتخابات اعتراض دارند، خودشان عضویت افراد منتخب را تایید و در انتخابات هم نام‌نویسی کرده‌اند که مستندات آن موجود است.
 
وی، عملکرد مدیریت ارشاد استان در مسائل پیش آمده را دوگانه ارزیابی و خاطرنشان کرد: از درویش‌نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دلیل موضع‌گیرهای دوگانه گله دارم و این گلایه را به خودشان نیز منتقل کرده‌ام.
 
داوری با اشاره به اینکه ادامه این اختلافات و تنش‌ها در فضای رسانه‌ای استان در آستانه دو انتخابات مهم به مصلحت نیست، یادآور شد: ما آمادگی ارائه تمامی مستندات و مدارک به مراجع ذی‌صلاح را داریم اما حاضر به مصالحه بر سر حقوق اهالی رسانه نیستیم و معتقدیم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صلاحیت و توان رسیدگی این مسئله را ندارد.
 
وی مسئولیت فضای ایجاد شده بعد از انتخابات خانه مطبوعات را متوجه اداره کل ارشاد استان دانست و اظهار کرد: صلاحیت تمامی افرادی که در انتخابات هیئت مدیره شرکت کرده‌اند به تایید ارشاد استان رسیده و دخالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص فاقد وجاهت قانونیست و اگر در زمینه تایید اعضا اداره ارشاد استان تخلفی کرده است و از طرف مرجعی تحت فشار گذاشته شده باید این موضوع را شفاف‌سازی کند.
 
وی خاطرنشان کرد: فضای رسانه‌ای استان در تمام دوره‌های خانه مطبوعات در مقابله با انحصارطلبی ایستادگی کرده و در این دوره هم تا انتها ایستادگی خواهد کرد.
 
عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات هرمزگان همچنین یادآور شد: بنده یک سئوال شفاف از مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دارم که اگر تعدادی از اعضای خانه مطبوعات فاقد شرایط عضویت بوده‌اند چرا صلاحیت آنها برای انتخابات خانه مطبوعات توسط آن اداره کل تایید شده و اگر در تایید صلاحیت این افراد تخلفی صورت گرفته دلایل این تخلف باید روشن شود.
 
داوری، تشنج در فضای رسانه‌ای استان در شرایط فعلی را به دور از مصلحت دانست و اضافه کرد: با رفتارها و موضع‌گیرهای دوگانه و امروز و فردا کردن این اختلافات به نتیجه نمی‌رسد.
 
وی تصریح کرد: همانگونه که ما شفاف مواضع خود را مطرح کردیم توقع داریم مسئولان ذی‌ربط نیز به صورت شفاف به سئوالات ما پاسخ دهند.
 
این فعال رسانه‌ای، با اشاره به مشکلات فراوان حوزه رسانه‌های استان یادآور شد: عدم تعیین تکلیف وضعیت خانه مطبوعات باعث فرصت‌سوزی برای این صنف خدوم و زحمتکش شده و مسئولیت آن نیز به عهده بانیان این موضوع است.
 
داوری در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه به سئوالات مطرح شده توسط نمایندگان صنف رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها پاسخ داده نشود ناچاریم پشت پرده جریانات پیش آمده را افشا کنیم و از حقوق همکارانمان دفاع کنیم.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، موضوع تایید احکام هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات هرمزگان، که گویا در پی اعتراض چند نفر از اعضا در وزارت ارشاد معطل مانده است، این‌روزها به یکی از مباحثی تبدیل شده که اغلب فعالان رسانه‌های را معترض کرده است.
 
در ادامه رایزنی‌ افرادی که به نحوه برگزاری انتخابات مذکور، اعتراض دارند، گویا معاون اجرایی مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان نماینده این ارگان برای بررسی دقیق‌تر وضعیت به این استان سفر کرده است، سفری که در نوع خود حاشیه‌هایی نیز داشته است.
 
این سفر حتی، سبب اعتراض بخش قابل توجهی از فعالان رسانه‌ای به سوءمدیریت ارشاد هرمزگان در حاشیه سفر وزیر به بندرعباس طی روزهای گذشته شد.
 
این سفر نماینده وزارت ارشاد که به منظور رسیدگی به اختلافات پیش آمده در خصوص انتخابات خانه مطبوعات هرمزگان صورت گرفته بود، شائبه ایجاد کرده است، چرا که وی به اتفاق یکی از طرفین اختلاف در موضوع انتخابات خانه مطبوعات، در سفری تفریحی به قشم سفر کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار