معاون پرورشی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون آموزش و پرورش به موضوع تربیت جنسی ورود پیدا نکرده است، گفت: ورود پیدا کردن مدارس در مقوله تربیت جنسی برای داشتن جامعه‌ای سالم در آینده از اهمیت زیادی برخوردار است.
کد خبر: ۱۵۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 27 December 2015
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون آموزش و پرورش به موضوع تربیت جنسی ورود پیدا نکرده است، گفت:  ورود پیدا کردن مدارس در مقوله تربیت جنسی برای داشتن جامعه‌ای سالم در آینده از اهمیت زیادی برخوردار است.

محسن شاه‌حسینی در حاشیه برگزاری اولین دوره توانمندسازی مربیان پرورشی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با عنوان طرح"تربیت جنسی" که در محل پژوهش‌سرای دانش آموزی در حال برگزاری است، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، برگزاری این دوره را فرصتی برای آشنایی مربیان پرورشی با حقوق جنسی در راستای انتقال آن به دانش‌آموزان دانست.

به گفته شاه‌حسینی هدف از برگزاری برنامه‌های طرح تربیت جنسی این است تا در مراحل نخست سطح آگاهی و اطلاعات مربیان پرورشی و مشاوران مدارس را در خصوص موضوع تربیت جنسی بالا برده و در مراحل بعدی در راستای انتقال این آگاهی‌ها و اطلاعات به دانش آموزان و اولیای آنها اقدام شود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ورود پیدا کردن به موضوع تربیت جنسی در راستای نهادینه کردن فرهنگ جنسی در بین دانش‌آموزان امروز به عنوان آینده سازان جامعه فردا را حائز اهمیت دانست و گفت: پرداختن به این مهم در ایجاد مصونیت در دانش‌آموزان اهمیت دارد.

شاه‌حسینی افزود: سالم سازی روابط دختر و پسر و پیشگیری از انحرافات و بزه‌کاری‌های ناشی از غریزه جنسی، افزایش آگاهی دانش‌آموزان در مورد مسائل و حقوق جنسی و... از جمله اهداف برگزاری دوره‌های طرح تربیت جنسی است.  

شاه‌حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه فضای مجازی بیشترین تهدید برای افراد و به ویژه دانش آموزان است، برنامه ریزی در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از فضای مجازی را از اهمیتی ویژه برخوردار دانست.

 به گفته معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نخستین دوره تربیت جنسی مربیان پرورشی مدارس برای 300 نفر از مربیان پرورشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: تدوین کتاب، تربیت مدرس، آموزش عمومی نیروی انسانی و انتقال به دانش‌آموزان از مراحل اجرای طرح تربیت جنسی در آموزش و پرورش استان کرمانشاه است.

پیش از این طرح تربیت مدرس دوره تربیت جنسی در استان کرمانشاه برگزار شده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار