شهردار نوشهر از برگزاری جشنواره نوروزی «سیترا» در نوشهر از نهم تا دوازدهم فروردین در محل ساحل تفریحی و توریستی سیترا خبر داد.
کد خبر: ۱۵۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 26 December 2015

به گزارش تابناک مازندران،فرهاد بنی شیخ الاسلامیدر جمع خبرنگاران با بیان اینكه در جشنواره نوروزی سیترا اقوام مختلفی از سراسر کشور حضور خواهند داشت، اظهار کرد: در این جشنواره، تمامی اقوام روستایی سراسر مازندران و کشور می‌توانند شرکت کنند و در غرفه‌هایی که در نظر گرفته می‌شود، محصولات فرهنگی،سنتی،صنایع دستی،غذاهای سنتی و...خود را در قالب یک نمایشگاه کوچک عرضه و به فروش برسانند که با این کار در حقیقت به یکی دیگر از اهداف جشنواره یعنی اجرای اقتصاد مقاومتی توجه شده است.

وی تصریح کرد: هدف شهرداری نوشهر حمایت از جامعه هدف و لایه‌‌های مختلف اجتماعی در رده‌های گوناگون جامعه است و هر کسی می‌تواند طبق ضوابط شرکت و توانمندی‌ها یا آثار منطقه خود را به نمایش گذاشته و عرضه کند.

شهردار نوشهر در ادامه از برگزاری جشنواره « گل ارکیده» در آینده‌ای نزدیک و برای نخستین بار در سطح کشور، در این شهرستان نوشهر خبر داد و گفت: خاستگاه و زیستگاه اصلی گل ارکیده در شهرستان‌های نوشهر و چالوس است و این پدیده به دلیل شرایط خاص آب و هوایی این منطقه روی داده است و گونه‌های مختلف این گل ارکیده با کیفیتی بسیار عالی رشد و نمو می‌کند.

بنی شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه جشنواره « گل ارکیده» به صورت کشوری برگزار خواهد شد، افزود: دبیرخانه نخستین جشنواره « گل ارکیده» در محل شورای شهر نوشهر تشکیل شد و دعوت‌نامه‌ها نیز دراین‌باره صادر می‌شود تا یک گام دیگر فرهنگی در حوزه وظیفه‌مندی برای نوشهر برداشته شود.

وی یادآور شد: اگر چه ممکن است این جشنواره در گام نخست با اشکالاتی روبرو باشد ولی مطمئنا پس از آن، مشکل رفع خواهد شد و بنا بر این استدر سال آینده جشنواره « گل ارکیده» به ثبت ملی برسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار